tekst in div vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjaschij

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2010
Hallo, ten eerste ik weet niet of mijn titel goed dus mijn excuses als dit niet klopt daarnaast ik ben wat betreft dreamweaver en websites maken nog niet ver maar volgens mij ben ik aardig op weg ik loop nu alleen tegen een probleempje aan.

Ik heb namelijk een site gemaakt met verschillende div tags. Nu heb ik rechts van mijn website (op de home page) een div gemaakt waarin de agenda punten en het laatste nieuws in staan. Deze div met de agenda punten en het laatste nieuws wil ik graag bij iedere site terug zien komen dit lukt ook wel het is alleen wanneer ik een agenda punt wil veranderen ik dat bij alle sites (20) moet doen wat heel veel onnodig werk is lijkt me.

Dus.., wat moet ik doen om stel ik verander een agenda punt dat dat ook in alle subsites veranderd, dus dat ik niet alle site moet veranderen.

Hopelijk kan iemand mij helpen,

Gr John

Laatst bewerkt:
Een php-fragment voor terugkomende pagina-onderdelen!

Hoi John,
Ik weet niet wat er allemaal in de Dreamweaver-handleiding te bewonderen valt, maar ik heb wel een heel simpele oplossing.
  1. Knip de <div> met agendapunten en nieuws uit de pagina's.
  2. Maak er een php-fragment van door deze losse code in een apart bestandje op te slaan.
  3. Zet op de plaats van het uitknippen een php-verwijzing naar dat aparte bestandje.
  4. Geef je pagina's de uitgang .php in plaats van .htm.
  5. Het losse bestandje even uploaden.
  6. En je hoeft voortaan maar 1x iets te wijzigen, en dat wordt dan door de server automatisch ingeplakt in alle 20 of 2000 pagina's van je site.
  7. Klaar! :)
De enige voorwaarde is dat op de server het gebruik van php zit. *)
O ja, dit valt allemaal soepeltjes in de code-weergave van Dreamweaver te regelen; dan kan de handleiding DW ergens anders voor dienen. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
______
*) Desnoods is er nog een mouw aan te passen met "ssi", d.w.z. .shtml pagina's (staat een link voor op de demo-pagina).

Laatst bewerkt:
test server??

Hallo, bedankt voor jullie reacties het is me nu gelukt via een php site, echter loop ik nu tegen het volgende probleem.

Wanneer ik nu op f12 druk vraagt hij om een test server omdat hij gebruik maakt van server side code. Nu heb ik op internet lopen zoeken en dan ook echt lopen zoeken maar kom er echt niet uit hoe ik een test server moet maken en hoe ik de bestaande site op de server krijg. Heb al meerdere programma's gedownload : apache, xampp, TYPO3 etc. Maar wat waar voor is en hoe het werkt??

Heeft iemand misschien een link van een uitgebreide tutorial die het vanaf het begin uitlegt. Of kan iemand het uitleggen, wil graag mijn site afmaken en dat lukt niet echt als ik geen preview kan zien.

Alvast bedankt, gr John

het is me nu gelukt via een php site
Keurig! :)

Wanneer ik nu op f12 druk vraagt hij om een test server ...
Niet op F12 drukken. :p

Maar zonder dollen: op mijn pc heb ik ook geen testserver zitten, maar dat hoeft ook niet persé. En ik vind: er gaat niets boven het echte leven. Voor hetzelfde geld kan je alles in het echt testen; kan je later ook nooit voor verrassingen komen te staan.
Wat ik altijd doe:
  • Op de server een complete "parallele site" opzetten, in nieuwe mapjes. Ook voor images, scripts en stylesheets: geen gedeelde mapjes, dat maakt het alleen maar ingewikkelder.
  • Wat later de index.php moet worden, noem ik zolang testindex.php, en die zet ik ook in de root-directory; gewoon naast de normale index.html.
  • Als ik dan naar "www.mijnsite.nl/testindex.php" ga, kan ik van daaruit de hele nieuwe-site-in-aanbouw bereiken, en ook testen met verschillende browsers.
  • De gewone bezoeker komt via de index.html binnen, en blijft op de oude site.
  • Het enige is, dat je als je iets gewijzigd hebt, dat even moet uploaden naar de server.
  • Maar als je FileZilla of een ander php-programma gebruikt, dan zet je die aan op de achtergrond, en de wijziging wordt met 1 klik geupload.
  • Als alles na verloop van tijd goed werkt, hoef je alleen maar je oude index.html weg te halen, en de testindex.php te hernoemen tot index.php. En met deze schakelaar is opeens de hele nieuwe site in de lucht. :)
  • Daarna kan je op je gemak op de server alle mapjes/bestanden van de oude site gaan opruimen.
O, nu bedenk ik dat Dreamweaver misschien zand in de raderen kan strooien, als er behalve php ook nog een DW-template gebruikt wordt. Dan moet DW de handel uploaden, omdat anders de code niet goed op de server komt.
  • Hoe dat komt, en waarom ik niet zo wows van Dreamweaver ben, staat in dit tekeningetje.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Navigatie bar doet het niet met Swf bestand

Hallo,

Ten eerste super bedank voor jullie reacties, heb er veel aan gehad. Heb uiteindelijk een domein naam aangemaakt puur als test server.

Maar loop nu tegen een heel vaag probleem aan, ik heb voor op mijn home page namelijk een swf bestand gemaakt met foto's een simpele photoslide. Echter wanneer ik deze in de site zet doet de navigatie bar het niet meer goed, ik kan alleen klikken op de koppen die weergegeven zijn, echter is het een spry menu bar waar dus meerdere koppen onder zitten. Wanneer ik de swf movie weg haal doet hij het wel weer. Waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt,

Gr. John

Hoi John,
Een link naar de probleem-pagina is inderdaad wel zo handig.

Maar ik geloof dat ik wel een idee heb waar het aan zou kunnen liggen. Waarschijnlijk is het een laagjes-probleem: de Spry-bar zit in een laagje onder de Flash-toestand.
Nu hebben swf's de eigenschap dat ze altijd bovenop willen gaan zitten, ook al heb je een z-index ingesteld waardoor dit niet zo zou moeten zijn.
Maar in een aantal gevallen helpt het om de swf een transparantie mee te geven:
HTML:
<object ...>
<param name="WMODE" value="transparent">
...
<embed src="..." wmode="transparent">
</object>
Een werkend voorbeeld trof ik hier aan: www.flashdesignerzone.com/tutorials/t1026.php
  • Alleen zijn ze daar zo dom geweest de posities van de <div>'s niet goed te regelen , zodat de blauw en rode teksten niet op dezelfde hoogte zitten als de flash-movie, en je dus nog niet kan zien of het echt werkt.
  • Maar ik heb via de html-edit functie in de Firefox Web Developer Toolbar even de posities goed gerangeerd, en ... het werkt hier inderdaad. :)
Heb je dat al eens geprobeerd?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan