Tekst in document verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patarcadis

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2010
Ik heb een document gemaakt in Word 2007 en plots is alle tekst verdwenen. Wanneer ik het document open verschijnt wel even mijn tekst en het aantal woorden, maar na een paar seconden is alle tekst weg en staat het aantal woorden op 0. Heeft er iemand een idee wat er hier aan de hand is?

Da's op zijn minst interessant. Heb je al geprobeerd om alle opmaak te verwijderen?

Alle opmaak verwijderd, opslaan als naar ander formaat geprobeerd(rtf) en zelfde effect. Bestand was en blijft redelijk groot.
Heb dit zelf ook nog nooit meegemaakt. Maar zit wel heleboel werk in en zou dot willen recupereren

Als het niet vertrouwelijk is, dan zou ik zeggen: post hem hier, dan kunnen er meer kijken. Altijd beter!

Octafish,

da's precies wat ik had willen typen, maar toen ik het startbericht van probleemhouder nog eens goed doorlas en dan met name de woorden:

Bestand was en blijft redelijk groot.
Heb dit zelf ook nog nooit meegemaakt. Maar zit wel heleboel werk in en zou dot willen recupereren

ging / ga ik 'r vanuit dat dit nooit past binnen de maximale bestandsgrootte zoals de Helpmij die gelimiteerd heeft. ;)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie aangeboden hulp. Het bestand is wel 4,3 Mb groot en heb het dus doorgemaild naar gast0225. Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Zet 'm anders op een site als mijnbestand.nl, dan kunnen er meer mensen bij.

Wow, het is idd. een redelijk interessant verschijnsel dat een bestand ruim 4 MB is en dat het papier niets laat zien.
Ik heb ook weinig hoop voor je dat er nog iets van te maken is.
Kijk maar eens in de rode cirkel wat daar staat........
Voor de meelezers : de blauwe vlakken bevatten namen van personen en / of een bedrijf, die heb ik dus even onherkenbaar gemaakt, er vanuit gaande dat TS niet wil dat de namen voor 'de hele wereld' zichtbaar zijn. Hetgeen 'afgeplakt' is bevat dus geen relevante info omtrent het probleem.
docje.jpg

Ook een redelijk veel toegepast 'grapje' is niet van toepassing op je bestand : er zijn lolbroeken op kantoren die wanneer een documentmaker even weg is en zijn machine staat 'open', snel even alle tektst selecteren en vervolgens als letterkleur 'wit' kiezen. Maar helaas, ook dat is hier niet aan de orde.

Laatst bewerkt:
Het rare is wel als je het document opent op een oudere trage PC dan krijg je eerst gedurende een 3 tal seconden wel de tekst te zien en staan er onderaan een paar duizend woorden, maar dan wordt alles plots wit en komt het aantal woorden op 0. Het is net alsof hij een nieuw document boven het bestaande zet of zoiets.

Tja, zonder bestand kan ik (en dat geldt natuurlijk voor iedereen) iets nuttigs bijdragen....

In Wordpad heb ik het document uiteindelijk kunnen openen.

Mijn 1e brandende vraag is : wie heeft het bestand gemaakt, of misschien beter gevraagd : is degene die het gemaakt heeft, goed bekend met Word? Ik zie namelijk talloze screendumpjes uit diverse progjes (o.a. ook Google screendumpjes) en het ziet er niet uit................... Plaatjes die over de rand van het papier vallen etc. etc. Tenzij het aan Wordpad ligt die slecht omgaat met het docx, bekruipt mij het gevoel dat de maker óf weinig kennis heeft van Word, dan wel het is een eerste erg ruw concept waarin nergens naar gekeken is.
Daarnaast een heleboel pagina's met alleen 'bullets', geen tekst dus.
Wel, zoals ik hiervoor al schreef, érg veel 'afbeeldingen'.
Ik voeg zo een een voorbeeldje bij van hetgeen ik zag.

Zoals je op de plaatjes kunt zien : is deze manier van plaatjes op een Word-pagina plaatsen een beetje vragen om ellende. Voorbehoud dat ik wel even maak is mogelijk dat Wordpad er een zooitje van maakt.

Bijlagen

• voorbeeld-1.jpg
    voorbeeld-1.jpg
    72 KB · Weergaven: 141
  • voorbeeld-2.jpg
    voorbeeld-2.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 92
Laatst bewerkt:
De persoon die dit gemaakt heeft is een gewone normale gebruiker. Hij gebruik zoals nog enkele steeds hetzelfde basisdocument waar inderdaad heel wat afbeeldingen geplaatst worden en zij gaan inderdaad beelden zoeken in google maps. Ik heb van hem al verschillende van deze documenten gekregen die op dezelfde manier opgebouwd waren en waar geen enkel probleem mee was dus ik denk dat Wordpad er ook wel een beetje voor iets tussenzit. Vandaag heb ik ook wat nieuwe info gekregen, het probleem zou er gekomen zijn op het moment dat hij iets wou aanpassen in de inhoudsopgave, maar wat hij juist gedaan heeft dat weet hij niet.

Je kunt het document inderdaad alleen enigszins openen in Wordpad (Windows 7; de oude Wordpad kan er al helemaal niks mee). Dan zie je een hoop (verwrongen, omdat de percentages niet kloppen) plaatjes, en bullets. Er staat in dit document verder geen tekst, want ook als ik het document bekijk met een HEX editor kom ik geen tekststrings tegen, en dan is wel het minste dat je zou verwachten als er tekst in staat. Alles wat je ziet is dus in de HEX editor de binaire code van de afbeeldingen, en die is uiteraard onleesbaar. Wel kun je de plaatjes er op deze manier uithalen, en in een leeg Word document plakken. Dus als het om de plaatjes gaat, is daar nog wel wat van te redden. De tekst moet je denk ik als verloren beschouwen.
Een poging om de plaatjes uit het origineel te verwijderen (wat an sich dus wel lukt) en het document dan op te slaan als een tekstbestand, of RTF bestand, lukte ook niet; het bestand is verder op geen enkele manier te bewaren. Al moet ik daarbij wel zeggen dat ik het bestand wel bewaard kreeg als een rtf bestand, maar dat de grootte boven de 1 gByte uitkwam! Word kan geen bestanden inlezen die groter zijn dan 512 MB, dus dat leverde ook niks op. Bovendien is 1Gb natuurlijk absurd groot voor een Word document.
Eventueel wil ik het

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan