• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
Het excel bestand dat ik gemaakt heb, wordt door veel mensen gebruikt.
In een van de cellen moet veel tekst ingevoerd worden die automatisch (via een macro) zichtbaar wordt gemaakt in een opmerkingenveld.
Het probleem is dat de het invoeren van tekst erg foutgevoelig is. Zo heeft de enter een andere functie, Bij kopieren van stukken tekst in de excel cel wordt deze (vaak) in meerder cellen geplakt, opmaak gaat verloren enz enz

Ik ben aan het kijken of ik op dit punt verbeteringen kan aanbrengen. Ik zelf denk om het invoeren in een cel te vervangen door een tekstveld. Maar ik weet niet op welke wijze ik de inhoud van het tekstveld in een bepaalde cel krijg voor verdere bewerking. Iemand hier de gouden tip voor

Andere ideeen om makkelijk tekst in te voeren zijn ook welkom

Gebruik een UserForm uit VBA om je invoer te regelen...

Je kunt beter de digitale boer opgaan met de zoekterm 'userform'. Er is veel over geschreven en de aan dit onderwerp gewijde websites zijn kwalitatief beter dan wat helpers je hier kunnen vertellen.
Als je er niet uitkomt, kom dan gerust terug. Licht je probleem dan graag toe met een voorbeeldbestand.

Kan je zelf even een voorbeeld toevoegen? Lijkt mij iets logischer aangezien jij met de vraag komt en het voor de helpers anders een beetje gokken wordt.

Edit zelfde idee als Timshel en er maar een linkje bijgedaan. https://www.youtube.com/watch?v=5oXcct1mOUw

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan