• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bron

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
13 aug 2013
Berichten
5.397
Beste helpers,

Op mijn pc heb ik Office 365. Een tijdje terug kwam Microsoft met een update en sindsdien is in Excel (en andere Office programma's) de tekst blurry (wazig). Het schijnt dat ik niet de enige ben volgens deze pagina. Heeft iemand van jullie een oplossing of workaround? Daar zou ik heel blij mee zijn.

Alvast bedankt.
Ronald
 
Yep, veel verschillende oplossingen geprobeerd, ook in registry en videocard driver. De meest frustrerende oplossing is de ClearType Tuner. Bij stap 2 is de tekst in deze tool perfect maar ik moet van Microsoft perse stap 3 t/m 5 doorlopen waarin het weer slechter wordt.
 
Ik zou een berichtje toevoegen aan dat bericht bij Answers.microsoft.com, dat wordt tegenwoordig door MSFT gemonitord voor bug meldingen. HOe meer zielen hoe groter de kans op een oplossing.

Welke update heeft dit overigens veroorzaakt, een WIndows of een Office update? Je kunt Office updates terugdraaien in ieder geval, mocht je een probleem hebben: https://support.microsoft.com/en-us...er-version-of-office-2013-or-office-2016-clic
 
Bij MS Answers zal ik een berichtje plaatsen over de Clearfix Tuner.
Uit alle info begrijp ik dat in Office 2016 / 365 een nieuwe rendering engin is gezet. Volgens MS zou dit een verbetering moeten zijn maar er zijn heel veel klachten over wazige tekst. Alleen in Office is de tekst wazig, niet in andere programma's. Omdat ze dit hebben gedaan zullen alle volgende updates op deze nieuwe engin zijn gebaseerd. Terugdraaien is helaas niet de oplossing :(
 
Klopt, maar je kan nu terug gaan en goed werken totdat ze met en fix voor het probleem komen en dan weer updaten.
 
Laatst bewerkt:
Dankje voor het meedenken. Mocht je 'ns over een responsive jkp site nagedacht hebben klik dan op het linkje onder mijn berichtje.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan