• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Ik gebruik Excel voor MAC en wil in een grafiek tekst plaatsen.

Hoe realiseer ik dit?

Boerman

wat voor tekst wil je plaatsen?

getallen die bij de grafiek horen kun je plaatsen door te kiezen voor gegevenslabels toevoegen

Wellicht is het handig om een voorbeeld bestand te plaatsen.

Getallen plaatsen bij de x en y-as is mij wel duidelijk.

Wat ik zoek is een oplossing om gewoon tekst in een grafiek te plaatsen :)

Voeg een tekstvakje toe..
In Excel 2003 zo, dus zoek even hoe dat in 2010/2013 gaat, principe zal hetzelfde zijn, het menu is anders.
Tekstvakken aan een grafiek toevoegen
Klik op de grafiek waaraan u een tekstvak wilt toevoegen.
Klik op de werkbalk Tekenen op Tekstvak Knopvlak.
Klik op de plaats waar een hoek van het tekstvak moet komen te staan en sleep het vak totdat dit de gewenste grootte heeft.
Typ de gewenste tekst in het vak. De tekst loopt binnen het vak automatisch terug naar een volgende regel.
Druk op ENTER als u binnen het vak een nieuwe regel wilt beginnen.

Wanneer u klaar bent met typen, drukt u op ESC of klikt u ergens buiten het tekstvak.

Getallen plaatsen bij de x en y-as is mij wel duidelijk.

Wat ik zoek is een oplossing om gewoon tekst in een grafiek te plaatsen :)

Waar ik het over heb zijn NIET de waarden langs de assen, maar de zgn Gegevenslabels.
Vanaf XL2007 kun je op het bij Hulpmiddelen voor grafieken (Daarvoor moet er wel een grafiek geselecteerd zijn) een heleboel zaken regelen, vooral het tabje Indeling biedt veel mogelijkheden.
Andere mogelijkheid: Door de achtergrond van het grafiekgebied én het tekengebied doorzichting te maken, kun je ook tekst in een normale cel (die achter de grafiek staat) tonen.
zie ook de bijlage

Bijlagen

Alleen voor Excel voor Mac kom ik nergens Tekstvak tegen. Voor Excel 2003, 2007 en 2010 weet ik het nu te vinden. Bedankt!

Weet iemand waar ik dit kan vinden?

Kijk eens op de tab Invoegen
of (bij geselecteerde grafiek)
tab Indeling in de Hulpmiddelen voor grafieken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan