• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst in grafieken Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferdi01

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Wanneer ik vanuit mijn draaitabellen een grafiek maak wordt er automatisch een legenda bij gezet. Nu wil ik dat de gegevens uit de legenda zichtbaar zijn in de grafiek.

Voor de duidelijkheid: ik gebruik een kolomgrafiek en ik wil dat de legenda IN de verschillende kolommen komt te staan ipv de kleuren die verwijzen naar de legenda.

Ik hoop dat het uberhaupt kan en dat iemand me kan helpen. :D

Verwijder de legende en werk met labels.

Ik kan nu geen voorbeeldje maken, misschien later wel, als je het niet zou snappen.

Wigi

Ik heb het ondertussen gevonden Wigi. Thnx :thumb:

Weet je ook toevallig hoe je die labels een andere naam kunt geven? Dus niet de volledige legenda maar alleen de labels. Ze zijn veel te lang op dit moment...:cool:

Is er geen andere mogelijkheid om dat te doen. Werk via een terminalserver sessie en kan geen installaties uitvoeren...:(

Dit kan enkel met VBA en ik ken die code niet.

Is er een mogelijkheid om het op een andere PC te doen waar wel geïnstalleerd kan worden?

Of het bestand bijvoegen hier zodat iemand die XY chart labeler ooit al gebruikt heeft, dit voor jou kan doen?

Ja zou op zich wel kunnen Wigi, maar ik heb de functie te vaak nodig om het op een andere pc te zetten.... ik ga t wel via mn systeembeheerder proberen! ;)

Thnx iig! :thumb:

OK Ferdi

Al wat jij / system admin moet doen is de invoegtoepassing van Rob Bovey installeren. Er komt een extra optie bij bij het menu Extra. Uiterst simpel beloof ik je, maar heel handig! Ik gebruik het al geruime tijd.

Lukt het niet, vraag dan maar opnieuw en ik doe dat dan wel.

Wigi

Hey Wigi! Supertool hoor! :thumb:

Even via mn systemadmin laten installeren en draaien maar.

Het enige wat me opvalt is dat na het invoeren van de labels de labels niet onthouden worden als je OF een andere reeks opvraagt OF naar een ander blad gaat... Enig idee?

Het enige wat me opvalt is dat na het invoeren van de labels de labels niet onthouden worden als je OF een andere reeks opvraagt OF naar een ander blad gaat... Enig idee?

Neen, dat is zo. Kan er ook niets aan doen.

Iets meer klikwerk dus...

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan