tekst in layout cell maar 'verschuift' bij lagere resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Redmage

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
hallo

effe een vraagje : ik heb m'n pagina op m'n werk gemaakt resolutie 1024x768 en m'n pagina (grootste layout table meet nu 1020x1765pix)

Op m'n werk is alles perfect zoals het moet zijn.

Heb m'n pagina thuis gemaild en daar bekeken op resolutie 800x600 maar daar is plots de tekst die normaal in het midden van de pagina onder een foto moet komen nog wel juist in het midden maar plots een heel stuk naar onder verschoven, terwijl nochtans de teksten links en rechts van de foto weliswaar langer zijn maar toch nog op hun plaats.

Hoe kan ik bekomen dat de tekstblok in 800x600 niet naar onder verschuift maar op z'n plaats blijft : het is nu een groot wit vak tussen de foto en de tekst....

Of heb ik als newbee iets verkeerds gedaan door m'n pagina te breed te maken ? Met wat prutsen kan ik alles wel wat verkleinen en dus bvb op 780 breed maken, maar wat zal er dan gebeuren als ik het op 1024x768 bekijk. Ik had het juist zo breed gemaakt omdat ik er voldoende naast elkaar op wilde krijgen....:o

het probleem van het verschuiven van tekst in 800x600 heb ik niet opgelost.

ik heb deze vraag als opgelost gezet omdat ik me nu enkel concentreer om m'n site op 1024x768 in orde te krijgen en ik hierop toch niet direct antwoord kreeg.

Ik vond trouwens het advies dat het best is te werken met pagina van maar 700-750 breed..

Ik werk echter eest nu m'n site af in wat groter formaat en dan zal ik nadien misschien alles wat verkleinen in de code naar 800x600 maar nu wil ik eerst alles afkrijgen.

Tabel aanpassen

Als je met tabellen werkt en je wilt geen problemen met verschillende resoluties, kun je de afmetingen van de tabel het beste op 100% zetten, dan past de tabel zich automatisch aan aan de schermresolutie en wordt hij zelfs meegewijzigd als de pagina wordt verkleind.

Het enige nadeel is dat afbeeldingen zich hier uiteraard niets van aantrekken, die hebben eev vaste grootte.

Suc6 !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan