Tekst in text box onderelkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Boerkamp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Hallo wie kan me opweg helpen ?

Ik heb een waarde in een tabel die ik wil weergeven in een rapport, de waarde staat in 1 veld en ziet er als volgt uit:

01. Harry 30-May-2011 : Test
02. Bert 27-Apr-2011 : Pls. take care of this project
03. Harry 25-apr-2011 : aangemaakt in MPP

Als ik dit in rapport op deze manier wil weergeven wordt alles achter elkaar gezet, is het mogelijk om dit in een rapport weer te geven zoals hierboven staat, elke regel begint dan met 01, 02, 03, enz. ?

Alvast bedankt voor je reactie,

Groet,
Mark

Niet helemaal duidelijk wat je wilt: je geeft in je vraag aan hoe de waarde in je tabel er uit ziet, dus met voorloopcijfers, en nu wil je die nog een keer extra hebben? Dus
01 01. Harry 30-May-2011 : Test
als uitkomst?

Hoi OctaFish,

Ik heb een voorbeeldje meegestuurd.

Ik heb het met tbl_Update / Rep_Tbl_Update wel voor elkaar gekregen, daar heb ik de data in een veld gekopieerd (zoals het in dit rapport is weergegeven wil ik het uiteindelijk hebben).

Maar hier komt het probleem, de data wordt uit een gekoppeld excel bestand gehaald, daar staan de waardes ook onder elkaar, op het moment dat ik de data uit het excel bestand haal (door importeren en veld type wijzig krijg ik het ook niet voor elkaar) of door het bestand te linken wordt alles achter elkaar gezet, en uiteindelijk zoals in rapport Rep_Import Sheet1 foutief weergegeven.

Hoop dat het een beetje duidelijk is,

Groet,
Mark

Bekijk bijlage HM vb1.zip

Leuk probleem, de oplossing hiervoor is het veld update2 in een query te maken waarbij LF karakters ( de boosdoeners) te vervangen door een CRLF karakter

Update2: Replace([update];Chr(10);Chr(13) & Chr(10))

JanvP
Bekijk bijlage HM vb2.zip

Perfect :thumb:

Kun je me deze uitleggen, het werkt zoals ik het wil hebben maar ik begrijp niet wat je met LF en CRLF bedoeld (CR als nieuwe regel misschien ?)

Groet,
Mark

Een tekst op de volgende regel zetten bestaat technisch uit twee commando's: een LineFeed en een Carriage Return. In VBA maak je die met vbCrLf, in een query moet je die twee als apart teken gebruiken. En dan krijg je dus Chr(13) & Chr(10) als uiteindelijke code. Vergelijk het met een <Enter> en een <Shift>+<Enter> in Word.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan