Tekst in Word sjabloon verschuift

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvostade

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2010
Onlangs heb ik voor een opdrachtgever sjablonen gemaakt in Word. Ik kreeg een pdf die ik om moest zetten in Word. Ik heb zowel de tekst als de opmaak bijna helemaal opnieuw in een document moeten zetten. Het geheel heb ik in Word 2007 opgeslagen als sjabloon en later op verzoek van de opdrachtgever omgezet naar Word 2003. Nu krijg ik bericht van de opdrachtgever dat hun klant er niets mee kan. Teksten en plaatjes verschuiven als zij het sjabloon openen. Zij hebben nu een bureau in de arm genomen die volgens eigen zeggen alles opnieuw moet doen. Ik had niet meer dan Word 2007 tot mijn beschikking. Plaatjes, logo's en een pdf met de tekst kreeg ik aangeleverd en heb ik zo goed als ik kon in een doc samengevoegd. Wat heb ik fout gedaan?

Welkom bij de Helpmij!

Ik zou een 'example' moeten zien om wat zinvoller (dan hieronder) te kunnen schrijven, maar hetgeen als 1e in mij opkwam is de veel gemaakte fout dat er nabij de randen van het papier is gewerkt. Als die 'klant' een printer heeft die een millimeter (of twee) meer witruimte nodig heeft, dan heb je al direct een probleem, zéker als de plaatjes ook nog eens alinea 'verankerd' liggen.

Ik heb je voorbeeldje ontvangen en bekeken. Mij bekruipt het gevoel dat ik met mijn eerste onderbuikgevoel nog wel eens aardig in de richting kan zitten? Een printerneutrale sjabloon maken zou wel eens dé oplossing kunnen zijn, m.a.w. zorg ervoor dat de 'plaat' minmaal een millimeter of 6 a 7 van de rand(en) afblijft. Ik vermoed dat alle printers daarmee wel overweg zullen kunnen?
Je zal zelf een pagina opnieuw moeten maken en de complete 'plaat' even wat minder 'on the edge' moeten plaatsen en kijken wat er dan gebeurt.

Daarnaast, stuur svp liever geen mailtjes, maar post je reacties hier. Dan kunnen andere probleemhouders mogelijk ook wat aan de discussie hebben.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    31,9 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Beste gast0225,

Het probleem is dat het nagemaakt moest worden (en dus lijken op) het voorbeeld wat ik van de opdrachtgever heb gekregen. Verder wilde ik het bestand hier niet openbaar zetten omdat ik niet weet of de opdrachtgever hier mee akkoord gaat. Vandaar mijn mail.

Nee, begrijp ik (openbaar maken). Vandaar dat ik ook heel omzichtig slechts een klein stukje heb geplaatst. (Da's geen probleem hoop ik, anders verwijder ik de bijlage onmiddellijk?)

Ik doelde dan ook niet zozeer op de bijlage van je maar meer om het algemeen persoonljk mailen. Persoonlijk val ik daar nog niet eens zo over, maar ik weet dat heel veel Helpmijers daar wel moeite mee hebben. Kijk maar eens naar de handtekening van sommigen, daar staat het al in opgesloten.

Nu terug naar het probleem:

ik weet niet hoeveel millimeter je nu met die man van de rand afzit, maar als je die afstand nu eens een millimeter of 3 vergroot en dan nogmaals laat testen? Ik vermoed dat het dan wel goed komt? Je kunt niet op je eigen printer / beeldscherm testen, want op jouw machine 'klopt' het allemaal. Op de machine van de klant niet. Daarom adviseerde ik ook om de marges van de complete plaat op minimaal 6 a 7 milimeter te zetten. Da's een afstand waarmee mogelijk 100% van alle op de wereld te koop zijnde printers wel mee overweg kunnen denk ik.

Maar ik houd ook nog steeds de optie open dat er ook een heel andere oorzaak kan zijn, maar die zie ik dan even niet.

ps. ken je het programma ABBYY finereader? Als je daarmee klantgestuurde voorbeelden inscant, dan bespaar je jezelf héél erg veel tijd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan