tekst in word verankeren of beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MALUKUCULEMBoRG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2008
Hallo,
ik moet voor mijn stage bedrijf een formulier maken waar alle basis tekst opstaat
zie onder voorbeeld
ik wil graag dat de basis tekst automatisch vast zit dus dat je er niks meer aan kan veranderen het moet zo zijn dat ik bij geachte: heer.mevouw kan typen en dat als ik te ver met backspace druk niks weg kan gaan...ik heb al van alles gerpobeerd maar mij wilt het niet lukken dus een soort beveiligde sectie voor de standaard tekst die niet kan veranderen

wat ik ook al gerpobeerd hebt is werkbalken,formulieren maar dat helpt niet met dat slotje

[ Adres gegevens ]

[datum]

[geachte]

[met vriendelijke groet,]

alvast bedankt

voeg jouw document eens bij!
Even inpakken..

Ik heb zelf ook met dat probleem geworsteld.

Klopt het dat je niet weet hoe je naar een volgende zin moet?
Dan moet je:
- De tekst selecteren die je wil beveiligen, dan klik je op het slotje (verder niets doen!!!).
- Daarna selecteer je de volgende tekst die je wilt beveiligen, en dan klik je weer op slotje.

:thumb: Helpt dat?

Ik heb even wat snel in elkaar geknutseld voor je. Waarschijnlijk heb je hier wel wat aan.

Onderstaande uitleg heeft betrekking op Word 2003 aangezien in Word 2007 alle opdrachten weer op een andere plek zitten (hulde voor het nieuwe lint van MS...).

Het beste is om met secties te werken binnen je document evt. i.c.m. formuliervelden.
Per sectie kun je vervolgens de beveiliging regelen.

In het voorbeeldbestandje (.dot) heb ik de eerste pagina verdeeld in drie secties d.m.v. het toevoegen van twee doorlopende sectieeindes (Invoegen\Eindemarkering). De doorlopende sectieeindes worden standaard niet getoond in een Word-document. Deze kun je weergeven door de opdracht ¶ "Weergeven/verbergen" aan te zetten op de werkbalk Standaard. Sectie 1 bevat standaardgegevens en één formulierveld na [geachte]. Sectie 2 bevat geen gegevens hier kan een gebruiker zijn tekst in kwijt m.b.t. de inhoud van de brief. Sectie 3 bevat weer standaardgegevens.

Via Extra\Document Beveiligen heb ik het document vervolgens beveiligd. Hierbij zet ik bij punt 2 Bewerkingsbeperkingen het vinkje aan bij "Alleen bewerkingen van dit type toestaan in het document". Vervolgens kies ik uit het dropdownlijstje daaronder de optie "Formulieren invullen". Via de optie "Secties selecteren" vink ik daarna de secties aan die ik wil beveiligen in deze situatie sectie 1 en 3. Sectie 2 beveilig ik niet hierdoor kan de gebruiker zijn tekst typen en nog steeds gebruik maken van alle Opmaak-opties van Word. Hierna kan je de beveiliging aan zetten bij punt 3 via de knop "Ja, afdwingen van beveilging starten". Er wordt nog om een wachtwoord gevraagd dit is optioneel.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan