• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst kopieren met macro met behoud van opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikkie52

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Hallo,

bijgevoegde macro kopieert teksten die aan een bepaalde voorwaarde voldoen naar een document maar...... De opmaak (vet, onderstreept, fontgrootte enz wordt niet meegekopieerd. Wie kan mij helpen. Heb zelf al iets geproebberd in de trend van Style.Includefont maar zonder succes. Met gele highlight heb ik aangegegevn waar ik denk dat de aanpassing moet komen.
Alvast bedankt!

Bijlagen

Je moet in uw macro 2 X plakken, 1 X Waarden en 1 X Speciaal Plakken Opmaak
' de gekopiëerde regel wordt geplakt op een bepaalde plaats op blad inspectieplan
Sheets("Herbeoordelingsplan").Range("BK2").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
Sheets("Herbeoordelingsplan").Range("BK2").PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats

Succes, Cobbe

Laatst bewerkt:
Bedankt Cobbe,

heb de regels ingevoegd en het werkt maar er is nog een klein probleemple. Ik kom hier nog op terug en stuur je dan het gehele bestandje op, dat ik m.i. duidelijker.

Erik

Cobbe en anderen:

De macro genereert een herbeoordelingsplan door na een keuze in cel AI5 (tagnummer) uit het werkblad 'scope" een kopie te maken en deze neer te zetten vanaf cel BK2 in het werkblad "herbeoordelingsplan" waarna het document wordt gevuld.
Ik heb nog 3 vraagjes en zal nu het complete bestand meesturen.

De kleuren die ter verduidelijking de kolommen I:AB van "scope" opsieren wil ik niet meegenomen zien in het document. Om een of andere onverklaarbare reden wordt het geel niet en het blauw (in de kolom Onderdeel) wel meegenomen?? (Heb ik zelf reeds opgelost):D
Ik wil graag in het uiteindelijke document de tekst links uitgelijnd zien (hor.). Format Cell biedt geen soulaas en verspringt telkens weer (Heb ik zelf reeds opgelost):D

In kolom AJ heb ik formules meegenomen die verwijzen naar de tekst in de kolom "Inspectieactivitiet" Na elke volgende run van de macro is de celverwijzing verandert in #REF!. Heeft m.i. te maken met het mergen maar hoe los ik dat op?
Ook heb ik op deze manier in Office 2003 maar 8 mogelijkheden terwijl ik er graag 10 heb. Is hier ook een macro voor? (WIE???)

Een boel vragen maar ik hoop toch op de nodige reacties.
Alvast bedankt

Erik

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan