tekst kunnen typen met trema's e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fhh

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2004
Berichten
48
Op mijn vorige computer kon ik heel simpel trema's en dergelijke typen door bijvoorbeeld eerst de " en dan de e te typen. Of een` en dan een klinker. Het werd dan keurig samengevoegd tot 1 leesteken.
Met mijn huidige computer lukt me dat niet. Maakt ook niet uit welk programma ik gebruik.
Op beide computers had (heb) ik windows XP home edition.

Iemand een tip zodat ik weer simpel trema's e.d. kan toevoegen aan de letters?
 
misschien is het handig om te weten wat voor computer je gebruikt, welk toetsenbord, etc.

en heb je de juiste drivers geinstalleerd? (alleen als er veel extra functies op jouw toetsenbord zitten).
 
Ik heb gewoon een standaard toetsenbord (geen extra functies dus). Mijn computer is een Dell dimension 3100. Voor zover ik weet heb ik alle drivers geinstalleerd.
 
Niemand met een o zo simpele oplossing?
 
bedoel je ermee dat je andere tekens krijgt i.p.v. je trema's etc ??

als dat het is moet je ff 1x alt shift tegelijk indrukken :) dan word het weer omgekeerd ofzo:thumb:

Grtz Jilke
 
Nee, ik bedoel dat als ik " + een e intoets ik dus "e krijg in plaats van een e met trema erboven. Ik weet dat er asci codes zijn maar omdat ik het probleem nog geen jaar geleden niet had met mijn vorige computer is de vraag wat ik eventueel aan de instellingen kan veranderen zodat ik weer wat makkelijk kan typen.
 
Omdat ik er via de instellingen van XP niet uit kwam heb ik verder gezocht op internet en een handig freeware programmatje gevonden: Allchars.
Ik kan nu redelijk eenvoudig van een " en een o weer ö maken :)

Voor mij dus opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan