tekst links werken niet in chrome en firefox wel in IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jenny2010

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
4
Nadat ik wat pagina's gewijzigd heb in mijn website blijken tekst links niet meer te werken in Chrome en Firefox, in IE is er niks aan de hand.
Het rare is dat op sommige pagina's de tekst links wel gewoon werken (terwijl ik deze pagina's ook gewijzigd heb).
Ik heb via het programma Diffdoc de files vergeleken om te kijken wat er gewijzigd is maar ik zie geen verschillen in de HTML codering.
Het gaat om de website www.heuvelrugprodukties.nl en dan om het rechterblok met de links alsook de tekst links in het mainframe.
De pagina's "over ons, offerte, contact, recensies en links werken wel gewoon goed.
Wie wil helpen?

Alvast bedankt!
 
In je html staat het volgende :

HTML:
<a href="actiepakket.html" class="links_text">info bruidsreportage</span></span></a>

Probeer is de <span> buiten je <a href> te zetten:

HTML:
<span class="links_text"><span class="links_text"><a href="actiepakket.html" class="links_text">info bruidsreportage</a></span></span>

Volgens mij is dit de juiste syntax
 
In dit geval zijn de <span>'netjes correct in de html gezet (hoewel redelijk dubbel gecodeerd, wat eenvoudiger kan). Maar dat is het niet.

In dit geval is de pagina geen valid html (een kleine 30 errors). Maar dat is het ook niet.

Er zitten ook een paar css-fouten in, - maar dat is het ook niet.

Als je met Firebug de html-elementen van de pagina doorwandelt, zie je bij de <div id="movie"> een lichtgele selectie-aanduiding die over de rechterkolom heen gaat. Dat kan kloppen: daar gaat het mis.
En helemaal onderaan in de rechterkolom valt de link "hun trouwalbum" buiten de movie-hoogte, en is wel aanwijsbaar en klikbaar.
Dat moet 'm dus zijn!

De #movie zit later in de html dan de rechterkolom, blijkt geen breedte te hebben, en het <object> erbinnen met de swf heeft een breedte van 530px. Dan kan de #movie met een gerust geweten ingekrompen worden tot wat er echt nodig is, en daarmee de rechterkolom vrijlaten:
Code:
#movie {
    width: 530px;
}
Klik! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Xtra:
Op de andere pagina's zit geen #movie maar wel (eveneens) een <div class="center"> waar hetzelfde mee gebeurt. Die heeft een {display:block:} die 'm over de volle breedte uitsmeert; dat is de echte oorzaak. *) Dan zou je in één klap van alles af moeten zijn door van die class de breedte van de rechterkolom af te halen:
Code:
.center {
    ....
    margin: 0 210px 0 0;
    }
Waarschijnlijk ben je er ook van af door alleen de {display: block;} uit de .center te schrappen; maar dat moet je dan even testen op alle pagina's, want ik weet niet of die class soms ook nog op een andere manier ingezet wordt.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
____________
*) Een gewoon element na een gefloat element hoort er normaal naast te komen en het niet te overlappen. Ik snapte al niet waarom dat bij de #movie niet op ging, maar die heeft dezelfde class="center".
En het was dus een css-grapje, die een html-differentiator er niet uit kan halen.
 
Bedankt voor jullie supersnelle reacties!
Top! Ik vermoed idd dat het een CSS probleem is zoals CSShunter aangeeft ik begrijp alleen niet goed wat ik nu van de <div class="center"> moet maken.
Ben nog een beetje een leek op dit gebied, excuses..
Moet ik een formaat achter de div class zetten en zoja wat is hier de code voor?

Nogmaals heel erg bedankt!
 
Hoi Jenny,
ik begrijp alleen niet goed wat ik nu van de <div class="center"> moet maken.
  1. De <div class="center"> staat in de html van de pagina's, en die laat je lekker staan. Dit is alleen het handvat voor het stylesheet.
  2. Wat die "class" betekent voor de opmaak, staat in het stylesheet: www.heuvelrugprodukties.nl/style/style.css.
  3. Dat stylesheet moet veranderd worden: dat kan heel eenvoudig met Kladblok.
  4. Altijd eerst even een reserve-kopietje maken! :)
Er staat nu:
Code:
.center
{
	display: block;
	text-align: 0.68;
	margin-top: 0px;
	position: relative;
	top: auto;
	padding-top: 35px;
	
}
Ik zou beginnen met kijken wat er gebeurt als je de display:block; regel er uit haalt.
Dan wordt het dus:
Code:
.center
{
	text-align: 0.68;
	margin-top: 0px;
	position: relative;
	top: auto;
	padding-top: 35px;
	
}
Na gedane zaken kan je dit gewijzigde stylesheet uploaden.
Daarna even alle pagina's doorlopen (in verschillende browsers), om te zien of je door deze ingreep nog merkwaardige dingen tegenkomt. Maar ik vermoed van niet.
En anders gaan we verder kijken.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Hoi CSSHunter,

Bedankt voor je geduld en heldere uitleg.
Vanwege een stevige griep heb ik een paar dagen niet aan de site gewerkt maar ik heb zojuist je advies opgevolgd.
Helaas is het probleem daar nog niet mee verholpen, de links werken nog steeds niet in Chrome en Firefox.
Het lijkt idd wel een probleem in de CSS omdat de onderste link in het rechter blok "trouwalbum" wel gewoon werkt (en dezelfde HTML code heeft als de andere links).
Het lijkt wel of er iets overheen staat.
Weet je nog iets anders wat ik zou kunnen proberen?

Heel erg bedankt alvast.

Hartelijke groet,
Jenny
 
Hoi Jenny,
Het lijkt wel of er iets overheen staat.
Klopt, de <div> container met wat links naast de rechterkolom moet komen, gaat nog steeds over de rechterkolom heen.
Bij mij werkt het, als ik in de css de eerder genoemde rechter-margin van 210px toevoeg aan de class .center:
Code:
.center
{
	text-align: 0.68;
	margin-top: 0px;
	position: relative;
	top: auto;
	padding-top: 35px;
        margin-right: 210px;	
}
Bij jou ook?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Hoi CSSHunter,

Super, het werkt!!!
Onwijs bedankt voor je hulp!!!
Ik zat er best over in, ben je heel erg dankbaar.

Heel goed weekend en nogmaals bedankt!

Groetjes,
Jenny
 
Mooi, gefeliciteerd! :thumb: Laten de trouwlustige stellen nu maar komen!

Nog even iets heel anders. Ik had x websites geleden naar muziek geluisterd, en die was vrij zacht. Dus mijn luidspreker-volume had ik wat opgedraaid. Vervolgens stonden die kastjes toevallig nog aan, maar dat merkte ik niet, want de meeste sites hebben geen (automatische) muziek.
Afijn, ik open dus de [U]www.heuvelrugprodukties.nl[/U], en KNAL!, ik schrik me een oelewapper! Keiharde muziek opeens! :shocked:
  • Eerste reactie: waar zit het knopje om dat uit te zetten? Zie ik niet zo gauw - dan maar weg van die site... dan stopt het tenminste!
  • Tweede reactie: een duik naar mijn luidsprekertje om de volumeknop omlaag te draaien.
  • Derde reactie: zit er dan toch geen aan/uit knopje op de pagina? - Ja, na enig zoeken (bij een resolutie van 1024*768px moet je eerst scrollen om 'm te kunnen zien!) vond ik de stilzetknop, heel klein, onderaan in het vak van de slide-voorstelling.
    Die knop zullen trouwens niet alle bezoekers zoeken, want soms speelt muziek ook ongevraagd af door alleen een pagina te openen, en is die niet op de pagina zelf uit te zetten. :eek:
In de tussentijd heeft het hele huis mogen meegenieten: iedereen dacht dat ik stilletjes aan het computeren was, maar nu komen ze aangelopen: "Wat was dat nou opeens?"

Samengevat: ik ben niet zo in voor automatisch afspelende muziek.
Wat je zou kunnen doen:
  • In de flash-movie het automatisch geluid afspelen bij de start uit zetten; dan kan men zelf beslissen of men iets wil horen, en is men gewaarschuwd.
  • Of de muziek uit de flash halen, en ergens anders op de pagina (bv. rechtsboven) een losse player zetten die men aan kan zetten om de muziek te horen.
Want ik vermoed dat vrij veel mensen zich er aan ergeren. En dat is geen goede binnenkomer bij het eerste bezoek aan de site. ;)

't Is maar een idee,
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
sorry dat ik deze topic weer open,

maar ik heb ongeveer het zelfde probleem met

uniekhost.nl ik kan de banner met de verschillende pakketten wel zien met IE maar niet met Chrome of Firefox.
 
@Sethi:Welkom op Helpmij...

Je mag zelf een topic openen. Inbreken/meeliften is niet toegestaan. Ook oude topics ophalen ook niet.
Staat ook in de regels waar je zojuist mee accooord gegeaan bent.;)

Slotje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan