• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst na komma in andere cel weergeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter lab4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lab4

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Ik heb in 1 cel een stuk tekst staan bijv:"ABE0080037880, STUK0080037874". Nou wil ik dat het stuk tekst na de komma&spatie in een andere cel geplaatst wordt, ook moet dat 2de stuk tekst en de komma&spatie verwijderd worden.

Ik heb niet zoveel verstand van Excel en weet niet of je gewoon dit bedoelt.

Kan dit niet gewoon heel simpel met de funtie 'Tekst naar kolommen' onder het menu 'Data'?

Kolom selecteren met de originele tekst, kiezen voor splitsen op de 'komma' en klaar. Of met de macro:

Range("A1").Select
Selection.TextToColumns Destination:=Range("A1"), DataType:=xlDelimited, _
TextQualifier:=xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=False, _
Semicolon:=False, Comma:=True, Space:=False, Other:=False, FieldInfo _
:=Array(Array(1, 1), Array(2, 1)), TrailingMinusNumbers:=True

(Aangepast:) Met de functie zoek en vervang kan je nog de spatie verwijderen. Zoek " " (met spatie) en vervang alles door "" (zonder spatie). Of met de volgende macro:

Columns("B").Select
Selection.Replace _
What:=" ", Replacement:="", _
SearchOrder:=xlByColumns, MatchCase:=True

Laatst bewerkt:
Het verwijderen van de tekst kan alleen via een macro. Ik raad het echter af voor mensen om voor alles maar macro's te gebruiken, omdat zij veelal niet zien wat er dan precies gebeurt en het ook niet kunnen gebruiken (wel toepassen maar niet gebruiken).

Ik geef je daarom een oplossing die je wel kan gebruiken. Stel je waarde van de cel die je gaf staat in A1
De positie waar de , en de spatie staan kan je vinden via VIND.SPEC(", ";A1)
Alles wat er links van staat is dan LINKS(A1;B2-1) (met B2 is gelijk aan VIND.SPEC(", ";A1) )
Je kijkt nu alles van links tot aan dat waar de , spatie begint.
Voor het rechter deel is het RECHTS(A1;B2-1)

Je hebt nu precies de woorden zonder de scheiding en dus is het ook niet nodig om het orgineel te verwijderen.

Ik denk niet dat dit gaat werken als er ook meerdere komma's of juist geen komma's in een veld staat.

Toch bedankt voor jullie reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan