• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst naar kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

wes92

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2019
Berichten
4
Dag allemaal,

Ik heb een probleem met een groot csv file. Ik ben bekend met de " text to column" functie, maar heb nu een complexere situatie dan normaal. Ik heb zo ongeveer dit:

Naam, id, beschrijving, website, datum, etc..

Nu wil ik de functie tekst naar kolom gebruiken, echter het veld beschrijving is een tekst veld waarin vaak meerdere regels tekst staan (inclusief komma's, en bijvoorbeeld witregels (aparte rijen in file)). Is er een manier om dit bestand te splitsen?

Graag hoor ik het als iemand een oplossing heeft, of meer informatie wenst.

Groeten,
Wesley
 
Kan je even zo'n file plaatsen met een paar regels en ontdaan van gevoelige informatie?
 
Dag VenA,

Hartelijk dank voor de snelle reactie :)! Ik heb even een stuk van zo een file toegevoegd en wat mogelijk gevoelige data (persoonsgegevens) veranderd. Zoals je kunt zien is in sommige gevallen elke rij één record (bv rij 2, rij 14; en dus op te lossen met tekst naar kolom). In andere gevallen zoals rij 3 gaat het om meerdere regels die samen 1 record vormen (rij 3 tot en met 13).

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is en alvast bedankt voor de hulp!

Gr. Wesley

Bekijk bijlage test.csv
 
Wat een waardeloos formaat. Heb je misschien nog andere export mogelijkheden voor deze gegevens?
 
Beste,

Mijn excuses voor het zeer late bericht; het was even blijven liggen. In ieder geval bedankt voor uw reactie. Maar helaas heb ik geen andere export mogelijkheid. Ik hoor graag of iemand een oplossing heeft!

Groeten,
Wesley
 
Ik ben wel erg benieuwd wat je als uitkomst verwacht uit deze brei aan gegevens. Misschien dat je dat ook nog eens kunt aangeven in je voorbeeld, zodat er mogelijk aanknopingspunten zijn voor een oplossing.
 
Dag Alex,

Bedankt voor je bericht. Het betreft een dataset met gegevens van toeristische accommodatie (in dit geval Airbnb). Het is voor een onderzoeksproject, waarbij traditionele en 'nieuwe' vormen van accommodatie ruimtelijk /geografisch worden vergeleken. Ik heb al een simpelere dataset, die met één klik is om te zetten van 'tekst naar kolom'. Echter dit is een uitgebreidere, waarbij ik vooral geinteresseerd ben in enkele velden (behalve de id velden, meer bepaald 'accommodates' om de capaciteit van accommodatievormen te kunnen berekenen/vergelijken).

Groeten,
Wesley
 
Dat was de uitleg, maar nu het tweede deel van mijn commentaar: "aangeven in je voorbeeld, zodat er mogelijk aanknopingspunten zijn voor een oplossing."

Oftewel: wat verwacht je als uitkomst. Geef dit handmatig aan in je voorbeeld. Liefst voor enkele representatieve situaties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan