sickofitall
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 sep 2008
Hallo
ik wil een macro maken die hetzelfde doet als de opdracht 'tekst naar kolommen' (onder menu Data), met gescheiden velden, scheidingsteken een komma en tab en bij 'geavanceerd' als decimaalteken een punt en het duizendtalteken een spatie.
Ik heb de macrorecorder gebruikt en ik kom tot het volgende:
Nu zit ik met het probleem dat ik deze actie voor meerdere bestanden wil gebruiken. In dit voorbeeld staan nu 14 'velden' maar het aantal velden verschilt per bestand.
Kan iemand deze macro zodanig aanpassen zodat ik die voor al mijn bestanden kan gebruiken? (en ook de .select eruit elimineren
).
Bedankt!
ik wil een macro maken die hetzelfde doet als de opdracht 'tekst naar kolommen' (onder menu Data), met gescheiden velden, scheidingsteken een komma en tab en bij 'geavanceerd' als decimaalteken een punt en het duizendtalteken een spatie.
Ik heb de macrorecorder gebruikt en ik kom tot het volgende:
Code:
Sub tekstnaarkolommen()
Columns("A:A").Select
Selection.TextToColumns Destination:=Range("A1"), DataType:=xlDelimited, _
TextQualifier:=xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=True, _
Semicolon:=False, Comma:=True, Space:=False, Other:=False, FieldInfo _
:=Array(Array(1, 1), Array(2, 1), Array(3, 1), Array(4, 1), Array(5, 1), Array(6, 1), _
Array(7, 1), Array(8, 1), Array(9, 1), Array(10, 1), Array(11, 1), Array(12, 1), Array(13, 1 _
), Array(14, 1)), DecimalSeparator:=".", ThousandsSeparator:=" ", _
TrailingMinusNumbers:=True
Range("A1").Select
End Sub
Nu zit ik met het probleem dat ik deze actie voor meerdere bestanden wil gebruiken. In dit voorbeeld staan nu 14 'velden' maar het aantal velden verschilt per bestand.
Kan iemand deze macro zodanig aanpassen zodat ik die voor al mijn bestanden kan gebruiken? (en ook de .select eruit elimineren

Bedankt!