• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst naar kolommen macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

sickofitall

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Hallo

ik wil een macro maken die hetzelfde doet als de opdracht 'tekst naar kolommen' (onder menu Data), met gescheiden velden, scheidingsteken een komma en tab en bij 'geavanceerd' als decimaalteken een punt en het duizendtalteken een spatie.
Ik heb de macrorecorder gebruikt en ik kom tot het volgende:
Code:
Sub tekstnaarkolommen()
    Columns("A:A").Select
    Selection.TextToColumns Destination:=Range("A1"), DataType:=xlDelimited, _
        TextQualifier:=xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=True, _
        Semicolon:=False, Comma:=True, Space:=False, Other:=False, FieldInfo _
        :=Array(Array(1, 1), Array(2, 1), Array(3, 1), Array(4, 1), Array(5, 1), Array(6, 1), _
        Array(7, 1), Array(8, 1), Array(9, 1), Array(10, 1), Array(11, 1), Array(12, 1), Array(13, 1 _
        ), Array(14, 1)), DecimalSeparator:=".", ThousandsSeparator:=" ", _
        TrailingMinusNumbers:=True
    Range("A1").Select
End Sub

Nu zit ik met het probleem dat ik deze actie voor meerdere bestanden wil gebruiken. In dit voorbeeld staan nu 14 'velden' maar het aantal velden verschilt per bestand.
Kan iemand deze macro zodanig aanpassen zodat ik die voor al mijn bestanden kan gebruiken? (en ook de .select eruit elimineren :) ).

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan