tekst negatief weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

rodiep

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Als ik gescande tekst inlees in WORD (officeXP) dan wordt dit weergegeven met een zwarte achtergrond en witte tekst. Dit moet in WORD om te zetten zijn in een witte achtergrond en zwarte letters.
Hoe doe ik dat?????

Tekst selecteren en deze incoontjes gebruiken (?)

attachment.php

Bijlagen

• word.jpg
    word.jpg
    1,2 KB · Weergaven: 1.890
Via PB kreeg ik dit binnen:

negatieve weergave in WORD XP
In Word XP moet ergens een mogelijkheid zitten om een geschreven tekst met een sneltoetscombinatie negatief weer te geven.
M.a.w. de pagina wordt zwart en de tekst wit i.p.v. andersom.
Wie weet hoe dit moet?

Aub, reageer op het forum en niet via PB bericht. Maar in neem hiermee aan dat je niet snapt wat ik bedoel? Dit is dan geen sneltoets, maar je kan wel alles selecteren en dmv. die icoontjes hetzelfde resultaat bereiken. :)

Ik kreeg deze melding binnen via PB:

negatieve weergave
Beste XP_PC,
Aardig, en bedankt voor je antwoord maar dit is nou net wat ik NIET bedoel, want mijn achtergrond blijft gewoon zwart en met de wijziging in zwarte letters is het helemaal niet meer leesbaar.
als ik een normale pagina met witte achtergrond en zwarte tekst om wil zetten in een zwarte achtergrond met witte tekst en andersom werkt dit middel dus niet.
So, what now????

Reageer aub op het forum en niet via PB. Dat kun je doen door op deze knop te klikken:

Mischien kan iemand anders je het beter uitleggen, ik hoop het voor je. Succes :).

negatief in word

negatieve weergave in WORD XP
In Word XP moet ergens een mogelijkheid zitten om een geschreven tekst met een sneltoetscombinatie negatief weer te geven.
M.a.w. de pagina wordt zwart en de tekst wit i.p.v. andersom.
Wie weet hoe dit moet?

Heb je al geprobeerd via Opmaak/Randen en Arcering op het tabblad Arcering geprobeerd met "geen opvulling" op te lossen?

Volgens mij staat dat er al, maar even op een andere manier:

Selecteer de tekst die je aan wilt passen.

Klik in Word op Opmaak. Klik in het menu dat verschijnt op Randen en Arcering (zie bijlage). Je krijgt dan een vervolgscherm. Kies daar voor het tabblad Arcering en klik op geen opvulling (zie bijlage op vervolgbericht) en klik op OK.

Is het nu goed?

Bijlagen

• word.jpg
    word.jpg
    33,3 KB · Weergaven: 157
rodiep, wat heb je hier staan: Extra->opties->tabblad algemeen-> tweede regel-> blauwe achtergrond,witte letters. Aangevinkt of niet?

grtz

hendricus: neen dat is niet aangevinkt.
Moet dat wel, ofwel wat is de bedoeling van die optie?

Als je gewoon de witte achtergrond met zwarte/gekleurde letters wilt, dan geen vink daar plaatsen. Ik had de hoop dat je met die gescande bestanden en het plaatsen/weglaten van die vink iets had kunnen veranderen, maar daar zit blijkbaar niet de oplossing. Heb je inmiddels al een oplossing gevonden?

grtz

Hoi,

Selecteer alle tekst (Ctrl - A) of
Menu: Bewerken > Alles selecteren

Klik op het keuzepijltje helemaal links op de Werkbalk Opmaak en kies het opmaakprofiel Standaard.
Of
Menu: Opmaak > Opmaakprofiel ....
Kies het opmaakprofiel 'Standaard' en vervolgens onderin dit dialoogvenster op 'Toepassen'

succes, Teun

Beste Teun,
Het eerste gedeelte met tekst selekteren kan ik volgen maar je volgende instructie: "Klik op het keuzepijltje helemaal links op de Werkbalk Opmaak en kies het opmaakprofiel Standaard." kan ik niet volgen.

Kun je me helpen?
Ik vind dat keuzepijltje niet

Probeer dan in ieder geval:

Menu: Opmaak > opmaakprofiel ....
Klik op het opmaakprofiel standaard en onderin dit scherm op 'Toepassen' weet je in ieder geval of dit werkt.

Hierbij een Worddocument met de uitleg over dat keuzepijltje van de opmaakwerkbalk.

Teun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan