Tekst "Niet-commercieel gebruik" in titelbalk bij Word, Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0119

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Hallo,

Ik heb een probleempje/vraag
Ik had eerst zo'n proefversie van Office, maar niet gebruikt. Nou heb ik al een hele tijd geleden de 'koop'-versie van Office 2010 erop gezet, alleen staat er (voorbeeld): "Document1 - Microsoft Word niet-commercieel gebruik" of "Map1 - Microsoft Excel niet-commercieel gebruik" in de titelbalk ipv gewoon "Document1 - Microsoft Word".

Is het mogelijk om deze tekst weg te halen en zo ja, hoe?

Alvast bedankt!
Vriendelijke groet,
xp2

Zie hier
Komt erop neer te zoeken in Regedit.exe naar registerwaardes waar in voorkomt: Niet-commercieel gebruik
Wijzig die registerwaardes (bijv. haal de hele tekst er in weg).
Beveiliging de zojuist gewijzigde registersleutels, zodat Microsoft Office er geen registerwaardes weer terug in kan aanpassen naar Niet-commercieel gebruik

Overigens kan het zijn dat je een fout gemaakt hebt: Voordat je de full versie van Office installeert moet je die proefversie vooraf al gedeïnstalleerd hebben...

Tijs.

Het zal eraan liggen dat je Microsoft Office voor Thuisgebruik en Studenten/Thuisgebruik en Zelfstandigen gebruikt. In Microsoft Office Standard/Professional/Professional Plus wordt dit niet weergegeven.

Bedankt voor jullie reacties.

Aan dnties:
Ten eerste: ik ga niet in het register rommelen, dat durf ik niet.
Ten tweede: in Programma's en onderdelen staat de proefversie er niet in...
Wat moet ik nou doen, zonder het register te moeten gebruiken? Want als er iets is wat ik niet kan is het wel met de register-editor werken..

Aan Tobiastheebe:
Ik heb Microsoft Office 2010 Home and Student (thuisgebruik en studenten).

Groeten, xp2

Laatst bewerkt:
Je hebt naast het aanpassen van het register als andere optie helaas slechts het installeren van een van de zonet door mij genoemde versies van Microsoft Office. Ik kan me voorstellen dat dat niet mogelijk is. Je kan, voordat je het register aanpast, eerst een reservekopie maken die je later terug kunt zetten mocht er iets mis zijn gegaan. Overigens moet ik wel zeggen, dat Microsoft Office zichzelf goed kan herstellen van mogelijke registerfouten.

oke, dat is mooi. Maar ik weet niet hoe de register-editor werkt, dus ik maak er dan weer een zooitje van, en het is mijn enige pc, dus ik ben erg voorzichtig met systeeminstellingen wijzigen.

Het stelt op zich weinig voor, je zoek in Register-editor naar de string "Microsoft (naam programma) niet-commercieel gebruik" en die vervang je door "Microsoft (naam programma)". Dit herhaal je voor elk Microsoft Office-programma dat geïnstalleerd is.

Maar goed, het is slechts een aanduiding, eigenlijk een waarschuwing van Microsoft dat de programma's in de huidige versie niet door bedrijven gebruikt dienen te worden. Misschien ook wel overbodig, aangezien bedrijven geen thuisversie van Microsoft Office aan gaan schaffen.

Oke. Maar nu, welke registersleutel moet ik precies hebben en waar naartoe moet ik navigeren?

Je gaat in Register-editor naar Bewerken, Zoeken.... Hier voer je 'niet-commercieel' in en klik op Volgende zoeken. Voor elke overeenkomst wordt rechts een tekenreeks weergegeven die deze tekst bevat, bijvoorbeeld 'Microsoft Word niet-commercieel gebruik'. Deze verander je naar 'Microsoft Word' en vervolgens druk je op F3 om de volgende overeenkomst te zoeken. Ga hiermee door, totdat Register-editor aangeeft dat er geen overeenkomsten meer zijn. Ik kan helaas niet testen of het werkt, omdat ik de Professional Plus-versie heb.

Succes!

Home and Student is voor studenten en thuisgebruik, daarom zegt het ook 'not for commercial usage'.
Je kan alles doen wat je met een pro versie ofzo kan. Die tekst is gewoon een reminder.

Stel dat je ooit voor een bedrijf werkt, dan mag je deze versie niet gebruiken, en dit word vaak gecontrolleerd.

De tekst verwijderen zou kunnen, maar deze zal bij updates (wekelijks) terug komen.

gr,
Maxim

Oke, dus ik mag deze editie niet gebruiken als ik voor een bedrijf werk?

nee, aangezien deze gemaakt is voor "thuis/home" en "student/educatief".

gr,
Maxim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan