Tekst nog naast een link voegen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter FFOM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FFOM

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Heey

Ik heb veel tekst-links in mijn website staan.
Ik wil graag in kleine letters er nog extra informatie bij zetten, maar dan komt dat gelijk ook in de link te staan, en dat vind ik best vervlend.

XXX Ayla

Enkel hetgeen tussen de <a href="de_url"> </a> tags staat, zal in de tekst-link staan...

Oja

Ik bedenk me net pas.
Dat ik het nog handiger zou vinden als ikbv een vraagteken naast de link kan zetten, en als iemand er dan met de muis op klikt je info krijg.
Maar hoe maak ik zo iets? er moet een soort ballon komen waar een tekst in staat als je erop klikt of is dit meer een java script?

XXX Ayla

PS als deze vraag te moeilijk is houw ik het op mijn eerste vraag ;)

Enkel hetgeen tussen de <a href="de_url"> </a> tags staat, zal in de tekst-link staan...

Nee dat is niet zo ook als ik het naast de url zet komt het alsnog in de url te staan.
Maar ik werk ook met frondpage miss dat het daar iets mee te maken heeft?

<P STYLE="font-size: 30px; font-family: 'Comic Sans MS';"><A HREF="001009.htm">001-009 (OVA/FILM)</P><h4>002</h4>

Zo staat het en het komt ook nog onder elkaar inplaats van naast elkaar :(

Laatst bewerkt:
ENKEL hetgeen tussen <a ...> en </a> staat, zal een klikbare link vormen. Alles wat je ervóór of erachter zet, zal weergegeven worden als gewone tekst.
Om een "help-tekst" te laten verschijnen als de muiscursor over de link staat, gebruik je het title-attribuut
HTML:
Klik <a title="De beste PC-help-site" href="http://www.helpmij.nl">hier</a> om naar helpmij.nl te gaan.
In bovenstaand voorbeeld zal enkel het woor "hier" de klikbare link vormen. Als de muiscursor over de link staat, zal een vakje verschijnen met de tekst "De beste PC-help-site".

In jou voorbeeld
HTML:
<P STYLE="font-size: 30px; font-family: 'Comic Sans MS';"><A HREF="001009.htm">001-009 (OVA/FILM)</P><h4>002</h4>
ontbreekt nog de afsluitende tag </a>
Die hoort hoe dan ook ergens vóór de </P> te staan.

Laatst bewerkt:
En dat het op twee regels komt te staan komt door de <h4>-tag.

Alle <hx>-tags zijn block-level element, die 'clearen' links en rechts.

Je zou in je stylesheet:

HTML:
h4{
display: inline;
}

kunnen zetten om dat te voorkomen.

Okey ik ben al een stuk verder.
De tekst komt niet meer in de link te staan.
Maar het komt wel onder elkaar en dat vind ik geen gezicht :(

En dat het op twee regels komt te staan komt door de <h4>-tag.

Alle <hx>-tags zijn block-level element, die 'clearen' links en rechts.

Je zou in je stylesheet:

HTML:
h4{
display: inline;
}

kunnen zetten om dat te voorkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan