• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst omzetten in cijfers

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulabanda

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
ik zou in een exelfile in een vak tekst willen ingeven die in een ander vak word omgezet in een bepaald cijfer.
De bedoeling is om bv. in A1 een keuzegegeven in te geven en dit moet een corresponderend getal in een ander vak weer geven.
bv. keuzegegeven T1 word 11, T2 word 33, T4 word 44,....
Al vanalles gebrobeerd maar tot op heden niets gevonden.

Als T2 inderdaad 33 moet zijn dan zou ik zeggen : maak een lijst met in de ene kolom te T1, T2 etc. en in de kolom ernaast de bijbehorende waarden, hierna kan je met VERT.ZOEKEN verder.

Had T2 22 moeten zijn kan je deze nog proberen: =rechts(A1;1)*11

Probeer het anders eens met een voorbeeld bestandje.

Succes,

Dit is eigenlijk nog niet wat ik zoek. Het is de bedoeling dat ik een keuzemogelijkheid heb doormiddel van een soort keuzetabel en aan de hand van een bepaalde keuze het overeenkomende getal in een andere cel ken toveren.

Ik denk dat Martin je wel de goede oplossing aanreikte maar dat je hem niet helemaal begreep.
Daarom hier een kleine uitwerking.

Bijlagen

dit is inderdaad wat ik zoek, nu heb ik nog wel een probleem met de keuzelijst aan te maken.

probleem met keuzelijst is opgelost, ik ben waar ik zijn moet. hartelijk bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan