• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst op een bepaalde manier schikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RAFCRIK

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Berichten
29
Ik werk veel met containernummers op het werk, en die zijn gevormd uit 4 letters, 6 cijfers en een controlegetal (bv: GESU 949861-3). En het zou handig zijn, mocht ik die spatie en dat streepje niet iedere keer moeten zetten.

Ik dacht dus aan de aangepaste getalnotatie (voor de getallen dus 000000-0), maar die letters doen alles in het honderd lopen. Dat kan toch niet onmogelijk zijn?
 
RAFCRIK, een excel voorbeeld zou handig zijn. ik snap jou vraag niet
goed. :rolleyes:

groetjes..
 
zo moet het zeker lukken. succes...
groetjes sa11
 

Bijlagen

  • spatie en min toevoegen.xls
    19 KB · Weergaven: 24
Aha. Leerrijk.

Maar eigenlijk bedoelde ik dat als ik de tekst manueel ingeef, dat ik het in die format wil. Zoals in dit bestand bij vak B3 de getallen zich automatisch in het format 000000-0 zetten als je ze in dat vak invult (door de aangepaste getalnotatie bij de celeigenschappen). Dat zou ik dus willen met de letters erbij, zodat als ik "GESU9498613" intik, er automatisch "GESU 949861-3" verschijnt.

Begrijp je?
 
@RAFCRIK

kijk of dit goed is...
groetjes sa11
 

Bijlagen

  • spatie en min toevoegen 2.xls
    22,5 KB · Weergaven: 30
Ik denk dat je op een ander niveau zit te denken. :) Ik wil niets met formules of weet ik wat doen. Ik wil gewoon dat als ik bijvoorbeeld in cel A1 "GESU9498613" intik, er in diezelfde cel A1 automatisch "GESU 949861-3" verschijnt.

Zoals je met een aangepaste getalnotatie bij de celeigenschappen getallen kan schikken zoals je wil, door bv "000000-0" in te vullen bij aangepaste getalnotatie en dan "1234567" in te tikken, dan verschijnt er automatisch "123456-7".
 
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 1 Then
        Application.EnableEvents = False
        Target.Value = Left(Target, 4) & " " & Mid(Target, 5, 6) & "-" & Right(Target, 1)
        Application.EnableEvents = True
    End If
End Sub

RAFCRIK >> VanAantwaarepe zeker :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan