• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst op knop niet helemaal zichbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

gGerretje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Beste helpers,

Ik heb een vraag over de tekst op een opdrachtknop.
Zie bijgaand bestand.
Bij de "g" op de opdrachtknop "golfclub" valt het onderste stukje van de letter steeds weg.
Dat gebeurt ook bij de j.
Hoe kan dat nou?

Excel is een prachtige toepassing, Maar af en toe word ik er ook helemaal kierewiet van.

Weet iemand de oplossing?

Of is dit "wegvallen" bij anderen niet het geval?

Groetjes,
Ger

Bijlagen

In jouw bestand is dit bij mij ook het geval Ger.
Helaas heb ik geen oplossing voor je.

Hallo,

Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb. Heeft het misschien met schermresolutie te maken?

gr Jos

Bij mij ziet het er ook prima uit.
Ik heb Windows 8.1 Enterprise met Microsoft Office Professional Plus 2013.

Voetbalclub.PNG

@ Jos en Tobias
Mijn schermresolutie is 1440 x 900, Excel 2003, Windows Vista Home Premium.

Maar als het bij Harry ook niet goed gaat en hij zelfs geen oplossing heeft, dan hebben we hier met een echt probleem te maken.
Ik moet misschien maar eens op een andere Excel-versie gaan proberen.

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Groetjes,
Ger

Ik heb ook 1440×900, maar ik denk inderdaad dat het toch ligt aan de versie van Excel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Op die schermresolutie staat het bij mij ook.
Ik heb het bekeken met Excel 2007.
Bij het selecteren tussen werkblad en Commandbutton zie je steeds een verandering optreden.
Commandbutton aantikken "goed leesbaar", een cel selecteren "de (g) valt een stukje weg".

Als ik de Font eigenschap op 'Courier New' zet, dan blijft het wel goed.

gGerrtje,
rechtsklik op de knop en zet bij de eigenschappen Autosize op True.
Als het goed is (maar ik kan het niet controleren, want je werkt waarschijnlijk met Excel 2002/2003) zou dan de tekst helemaal zichtbaar moeten zijn en dus de knop de juiste hoogte moeten hebben. De knop zal nu echter ook veel smaller zijn dan je wenst, maar als je hem terugbrengt tot de gewenste breedte, behoudt Autosize toch de waarde True. Laat aub even weten of dit helpt.

Hallo Zapatr,

Excel 2003, inderdaad.
Het was zeker een poging waard, maar helaas.
Ik had verwacht dat de knop ook hoger zou worden, maar dat gebeurde ook niet.
Iets minder hoog, en smaller (dat gaf je al aan).
Maar nog steeds met die "foute letters".

Dank voor je reactie.
Ger

Laatst bewerkt:
Als ik de Font eigenschap op 'Courier New' zet, dan blijft het wel goed.

Als je de fontsize op 16 (Arial) zet gaat ook goed.

Hallo Willem,

Ik heb natuurlijk ook het een en ander al uitgeprobeerd.
En inderdaad, kleinere letters ander lettertype, dat gaat meestal wel.
Maar ik wil dít lettertype in deze opmaak. Toch ook niet zo'n bijzondere keuze, dat Arial.

En Harry (HSV) ziet de letter ook zo slecht afgebeeld, dus ik ben niet de enige.
Dan zullen er toch wel meer mensen zijn die ooit tegen dat probleem aangelopen zijn.

Uiteraard wel bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Ger

Ook bij mij wordt het slecht afgebeeld (XL-2007) Een mogelijke oplossing is een tekstvak te gebruiken ipv een opdrachtknop. Aan het tekstvak kan je dan een macro koppelen. Dan staat de code weliswaar niet direct onder de knop maar het effect is hetzelfde. (zie voorbeeldje)

Bijlagen

Hallo VenA en Jolivanes,

Het bestandje van Jolivanes kan ik helaas niet openen.
Iets met een afbeelding misschien?
Ja, ik kan natuurlijk ook nog wel wat oplossingen bedenken waarbij ik die letters niet hoef te gebruiken.
Zelf een keuzerondje kan een oplossing zijn.
Maar daarmee is het probleem niet echt opgelost, toch.
Immers, als ik me gewoon niet stoor aan die "letters met een gebrekje", is het probleem dan opgelost?
En eerlijk gezegd: ik kan me vervelendere dingen voorstellen.

Met dank voor het meedenken en het helpen te zoeken naar een oplossing, wil ik toch graag weten waar het probleem vandaan komt.
Want zoals nu blijkt kunnen dus veel mensen geen Arial (grootte 10 t/m 14) netjes op een opdrachtknop krijgen.
Raar toch?

Groetjes,
Ger

Waarom denk je dat er elke keer een nieuwe versie uitgebracht wordt? Waarschijnlijk hebben de ontwikkelaars jouw probleempje ook wel gezien maar deze meegenomen naar verdere versies. Xl-2003 had je toch? Inmiddels werken de meesten met Xl-2007 en hoger. Verwacht je echt dat ± 10 jaar oude versies nu nog bijgewerkt worden? Volgens mij is de ondersteuning van WIN95 ook al een tijdje geleden opgezegd.:rolleyes:

Dat je @jolivanes bestandje niet kan openen begrijp ik wel daar staan zelfs plaatjes in.:thumb:

Volgens mij een beetje de maatschappij van deze tijd dus zoals de Duitsers zeggen: "Nicht ärgeren, nur wundern!"

gGerretje.
Dat is al lang zo natuurlijk dat bepaalde dingen niet zo werken als we willen. Dat was ook het geval als je ooit overgegaan bent van Lotus WYSIWYG naar Excel.
Bijgevoegd het bestand voor Excel 2003.

Bijlagen

Hallo VenA en Jolivanes,

@ VenA: Ik begrijp je verhaal.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het een zo simpele bug zou zijn dat ik mij nauwelijks kon voorstellen dat nooit iemand die was tegengekomen.
In ieder geval: ik laat het nu maar even zo, en zie dan wel of het uiteindelijk met een nieuwe versie is opgelost.

@ Jolivanes: Ook een leuke oplossing.

Allen nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Groet,
Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan