• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst op z'n kop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Withaar

Verenigingslid
Lid geworden
8 apr 2001
Is het mogelijk om tekst in Excel op z'n kop af te beelden (en te printen).
90 graden draaien en alles daar tussen gaat, maar 180?

Laatst bewerkt:
Volgens mij werkt enkel het invoegen van een Wordart afbeelding via de werkbalk Tekenen. Maar ik kan verkeerd zijn. (hopelijk voor jou dan)

Wigi

Laatst bewerkt:
tik tekst of getal in cel, kies voor opmaak, celeigenschappen en uitlijning.
Rechts in beeld staat een "grafische" lijn waarop je het aantal graden kunt aangeven dat de tekst / waarde gedraaid moet worden.
Op de kop is op deze wijze niet mogelijk, maar alle andere waarden wel.
(zie bijlage)

Laatst bewerkt:
oeps, bijlage ging mis..........
alsnog bijgevoegd............Alle waarden tussen 0 en 90 zijn mogelijk, ook 0 tot -90 zoals in de bijlage is te zien.

Bijlagen

Oké, bedankt voor de reacties.
Wordart is niet echt een optie omdat de inhoud uit een cel moet komen.
Met een macro is dat waarschijnlijk wel op te lossen, maar gaat me nu even te ver.
Dat het in OpenOffice kan wist ik niet. Weer een reden om toch maar eens vaker met OO te gaan werken :cool:
Daar kan ik wel mee vooruit.

Laatst bewerkt:
mmmmmmmm

Volgens mij is dit mogelijk in Excel 2007.
Zi t nu op mijn werk, maar tjek het vanavond voor je.

Succes

Re tekst op de kop

Wat iedereen bedoelt is dat je de celeigenschappen aan moet passen
Rechtermuis op de cel waar voor het geldt dan eigenschappen kiezen tabblad Uitlijning
rechts staat hoeveel graden je de tekst wilt hebben.
Zet deze op 90 gr en je hebt de tekst op de kop

groeten Wim

Wim,

blij dat je het zegt, ik was er niet opgekomen................. ;)

Pasja schreef op 5 oktober om 17.48 uur:
tik tekst of getal in cel, kies voor opmaak, celeigenschappen en uitlijning.
Rechts in beeld staat een "grafische" lijn waarop je het aantal graden kunt aangeven dat de tekst / waarde gedraaid moet worden.

Laatst bewerkt:
Wat iedereen bedoelt is dat je de celeigenschappen aan moet passen
Rechtermuis op de cel waar voor het geldt dan eigenschappen kiezen tabblad Uitlijning
rechts staat hoeveel graden je de tekst wilt hebben.
Zet deze op 90 gr en je hebt de tekst op de kop

groeten Wim

Hof1607, welkom op het forum, ik zie dat je pas nieuw bent.

Tja... eerder berichten niet gelezen, maar eigenlijk nog belangrijker...
Heb je dit zelf uitgeprobeerd? Iemand willen helpen is natuurlijk prima, maar dan moet je wel weten of dat ook echt een oplossing is... Ik zou zeggen probeer het (nog?) eens uit en laat me weten hoe jij dat doet, want ik zou het echt graag willen weten.

Laatst bewerkt:
Hof1607, welkom op het forum, ik zie dat je pas nieuw bent.

Tja... eerder berichten niet gelezen, maar eigenlijk nog belangrijker...
Heb je dit zelf uitgeprobeerd? Iemand willen helpen is natuurlijk prima, maar dan moet je wel weten of dat ook echt een oplossing is... Ik zou zeggen probeer het (nog?) eens uit en laat me weten hoe jij dat doet, want ik zou het echt graag willen weten.

Dit gaat alleen maar van -90 graden tot 90 graden, niet tot 180 graden. Nee, ik ga mijn scherm niet draaien ... :p

Wigi

Re withaar

Hallo Withaar,

ja hoor voordat ik op een melding reageer heb ik het eerst zelf uitgetest (90 gr). en mijn oplossing werkt perfect.

Maar dan moet je de vraag wel juist lezen sorry kan niet op de kop
groeten Wim

Laatst bewerkt:
Met welke versie van Excel (Office) doe jij dat dan? Ook ik word nu nieuwsgierig.......

Als je mijn bijlage van enkele berichten geleden opent, dan zie je dat de waarde linksom / rechtsom en alle graden tussen de 0 en de 90 (-90) geplaatst kan worden, behalve.............. op de kop.

Open Office

hallo allemaal,

zelf heb ik het programma OO nog nooit gebruikt, maar ik heb er veel over gelezen. in Open Office kan men bestanden opslaan als windows word bestand.

is het misschien mogelijk het bestand, met de tekts op z'n kop in OO te maken. en deze dan op te slaan als word document?

misschien is het dan zelfs nog mogelijk de tekst nog aan te passen in word.

zoals ik al zei... ik kan het niet testen, maar het is een suggestie.

Maar dan moet je de vraag wel juist lezen sorry kan niet op de kop
groeten Wim

Laatst aangepast door Hof1607 : Gisteren om 22:37.
groeten Wim

Ik neem aan dat dit bij elkaar hoort.. Tja dan 90 graden lukt gaf ik direct al aan, probleem is en bijft die 180 graden.
Maar met behulp van OO heb ik het al opgelost.

hallo allemaal,

zelf heb ik het programma OO nog nooit gebruikt, maar ik heb er veel over gelezen. in Open Office kan men bestanden opslaan als windows word bestand.

is het misschien mogelijk het bestand, met de tekts op z'n kop in OO te maken. en deze dan op te slaan als word document?

misschien is het dan zelfs nog mogelijk de tekst nog aan te passen in word.

zoals ik al zei... ik kan het niet testen, maar het is een suggestie.

Waarom als word document?
Ik heb het overigens wel met Calc (OO versie van Excel) geprobeerd, de tekst die daar perfect op z'n kop stond kan er in Excel gewoon weer recht te staan toen ik de file opende.
Waarom zou je het niet zelf kunnen testen. Pakket is gratis, Nederlandstalig en in dit bericht staan meerdere linkjes naar de site waar je het had kunnen downloaden.
Maar goed maakt ook verder niet uit.

Ik wacht nog twee of drie dagen voor ik de vraag op opgelost zet. Een Excel (2003) oplossing blijft welkom. :)

Laatst bewerkt:
RE: withaar

Waarom als word document?

ik bedoelde inderdaad gewoon excel.

Ik heb het overigens wel met Calc (OO versie van Excel) geprobeerd, de tekst die daar perfect op z'n kop stond kan er in Excel gewoon weer recht te staan toen ik de file opende.

jammer dat dit ook niet lukt. het was te proberen.

Waarom zou je het niet zelf kunnen testen. Pakket is gratis, Nederlandstalig en in dit bericht staan meerdere linkjes naar de site waar je het had kunnen downloaden.

ik had te weinig tijd om dit even tussendoor te downoaden. maar misschien voor toekomstig gebruik is het wel een idee om er maar eens mee te beginnen :D

succes nog!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan