Tekst ophalen uit een veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenboots

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
Hoi,

Voordat ik begin wil ik even aangeven dat ik nogal een amateur ben op het gebied van databases.:shocked:

Ik heb een klantendatabase. Ik wil in een klantformulier d.m.v. een hyperlink een koppeling maken naar Google maps voor een luchtfoto van het adres.
Hiervoor moet ik in de hyperlink verwijzen naar de adresgegevens van de klant die in een veld staan.
Ik neem aan dat dit aan de hand van een flexibele waarde kan. Klopt dit?

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken, en evt. welke flexibele waarde ik daarvoor moet gebruiken?

In mijn situatie staat de straatnaam en de woonplaats in de tabel 'Klanten' in de velden 'KlantStraat' en 'KlantPlaats'.

Alvast ontzettend bedankt!
Koen Boots

Formulier

Als een formulier maakt dat gekoppeld wordt aqan je klantentabel, dan heb je de benodigde velden beschikbaar. De waarden in de velden horen dan bij de klant die op dat moment in je formulier in beeld is.

Als een formulier maakt dat gekoppeld wordt aqan je klantentabel, dan heb je de benodigde velden beschikbaar. De waarden in de velden horen dan bij de klant die op dat moment in je formulier in beeld is.
Hoi Sesam,
Alweer bedankt voor jouw reactie.

Ik snap dat de nodige gegevens gewoon beschikbaar zijn, maar ik weet niet precies hoe ik deze dien op te halen.
Ik neem aan dat je op dezelfde wijze als Excel de waarde uit een veld kan ophalen:
Code:
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&hl=nl&q=*Postcode*

Hoe ziet de code uit die ik dien te gebruiken op de plaats van *postcode* om op die plek de postcode van de klant te krijgen?
Ik kan dit op internet nergens vinden, daarom vraag ik het jullie maar.

Bij voorbaat dank

Me

Je kunt naar velden verwijzen door het sleutelwoord me te gebruiken. Je krijgt dan iets als:
Code:
"http://maps.google.nl/?ie=UTF8&hl=nl&q=" & Me!postcode
als postcode de naam van het veld is.

Hoi Sesam en Bartuls,

Bedankt. Ik denk dat het zo wel gaat lukken.

Groeten,
Koen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan