• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst opmaak in tekstveld in Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter END
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

END

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2020
Goedendag,

Ik ben bezig met het maken van een Excel bestandje waarin ik de status van diverse projecten kan bijhouden.
Nu wil ik graag een aantal tekstvelden, die scrolbaar zijn i.v.m met de vele tekst, op een tabblad hebben waarin ik heel simpel gewoon iets kan typen om zo de status duidelijk neer te zetten.
Wanneer een taak volbracht is wil de tekst graag kunnen doorhalen en belangrijke punten eventueel dik gedrukt weergeven.
Kortom, ik wil de tekst in het tekstvak kunnen ''opmaken'' zoals je dat in bijvoorbeeld een gewone lege cel kan doen en ik wil dat er een scrolfunctie in het tekstvak zit wanneer er veel tekst in staat.

Ik heb twee dingen geprobeerd:

1- Een standaard tekstveld aanmaken. Hierin is het mogelijk tekst op te maken maar niet te scrollen.
2- Een tekstveld aanmaken via besturingselementen. Hierin is het scrolbaar maken heel makkelijk te doen, maar de tekst is met geen mogelijkheid op te maken zoals ik dat graag wil.

Weet iemand hier toevallig een oplossing voor? mogelijk een VBA code die hierin iets doet?
Ik ben erg benieuwd, kijk uit naar jullie reacties en uiteraard alvast ontzetten bedankt voor de hulp!

Gr,

END

Laatst bewerkt:
Een tekstvak in Excel is gewoon een vorm. Daar kun je geen scrollbars aan toevoegen zover ik weet.

Klik maar eens op het tekstvak en dan op Opmaak, dan zul je dit wel zien. Met allerlei mogelijkheden.

Dank voor je reactie mvdvlist, wordt erg gewaardeerd.
Ik heb ter verduidelijking toch even een voorbeeld bestandje bijgevoegd.
Hierin heb ik de twee verschillende tekstvakken geplaatst zodat daarmee hopelijk duidelijk is wat ik precies bedoel.

Bijlagen

Je moet er wel rekening mee houden dat Excel ontworpen is als rekenblad en niet als tekstverwerker. Je hebt zelf waarschijnlijk al gemerkt dat het wijzigen van lettertype, kleur, etc in een tekstvak al niet heel makkelijk werkt. Verder kan je ook niet zoveel met objecten in wat jij wil maken. Filteren lukt niet, sorteren lukt niet, en nog veel meer wil niet. Obv van het zeer summiere voorbeeld zou ik zeggen kijk eens wat de mogelijkheden in Word zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan