• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst overlapping?

NLI

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2024
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Microsoft Office Professional Plus 2021
Tekst loopt buiten de cel door als de naastgelegen cel(len) leeg is/zijn. Echter, ik zou graag in een specifieke situatie de tekst door willen laten lopen. Zie bijgevoegde schets. Hoe kunnen we de gehele regel in A1 zichtbaar over B1 laten lopen?

Bij het samenvoegen van cellen treed hetzelfde effect op. De tekst kan niet meer buiten de gecombineerde cel komen. Dit lijkt hetzelfde principe. Is daar een oplossing voor zonder het gebruik van tekstvakken (omdat dit niet gebruiksvriendelijk is)?

Bijlagen

• Celoverlapping.jpg
    Celoverlapping.jpg
    31 KB · Weergaven: 4
  • Merge.jpg
    Merge.jpg
    43,3 KB · Weergaven: 4
Laat even je excel bestand zien met een plaatje kunnen we niet veel.

Misschien te kort door de bocht. Maar kolom breder maken?

Ik heb opnieuw een (beter?) voorbeeldje gemaakt.

@peter59: Het bestand waar het over gaat betreft een tijdlijn waarbij de cellen allen dezelfde breedte hebben. Ik zou graag trapsgewijs tekst willen toevoegen die doorloopt buiten de cellen waarbij de kolombreedte - en daarmee de tijdsaanduiding - behouden blijft.

PS: Ik ben een gevorderde (7 op de schaal van 10) Excel gebruiker.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Aan de rijhoogte gezien zou je terugloop kunnen gebruiken?

Ik denk dat je C2 moet verplaatsen naar C3 Dan kan A1 wel doorlopen naar kolom C
Eventueel kun je later wel weer rij 2 gebruiken.

Dan krijg zoiets

Ik zie geen andere mogelijkheid als je de kolommen niet wilt verbreden.
Bericht automatisch samengevoegd:

of dit als je terugloop doet met iets hogere celhoogte

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan