Tekst overnemen op meerdere plaatsen in document na 1x invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dataheertje

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2016
Hallo,
ik gebruik Office 365 met Windows 2016.

Het gebeurt regelmatig voor dat ik een contractformulier moet invullen. Daarbij wordt dan de naam van de contractpartij beschreven als 'Partij X" en die benoeming komt dan in het document 10 keer voor. Nu vul ik dat met de hand elke keer in, maar kan dat ook automatisch, met een hyperlink o.i.d.?

ik gebruik Office 365 met Windows 2016.
Heb je een testversie van Windows 2016? Als enige? :D. Ik neem maar even aan dat je Office 2016 bedoelt, en dat je vermoedelijk met Windows 10 werkt. Niet dat dat nou veel uitmaakt voor je vraag.
De oplossing is namelijk simpel: zet de herhalende tekst in een tekstveld (kan van alles zijn, ook een bladwijzer bijvoorbeeld) en voeg op de plek waar je de tekst wilt laten terugkomen een REF veld in waarbij je de naam van de veldnaam of bladwijzer als referentie gebruikt. Dus als je een bladwijzer hebt gemaakt die Bedrijfsnaam heet, dan is je veld: { REF Bedrijfsnaam }.

Tja, ik zie door de versies het bos niet meer. Ik heb op een nieuwe laptop Office 365 aangeschaft. Als ik in Word klik op 'Account' en 'Info over Word', dan staat daar Microsoft Word 2016 MSO (16.0.7127.1026) 32 bits.

Ik ga even puzzelen met de REF!

Je moet een Office versie niet verwarren met een Windows versie... Ook al zijn ze beiden van Microsoft! Maar Office 365 is niets anders dan de online versie van Office 2016. Met dat verschil dat de online versie een SAAS toepassing is en dus sneller wordt geupdate dan de pc versie (2016). Verder zit er weinig verschil tussen.

Op de een of andere manier vind ik het toch niet zo eenvoudig. :confused:

Een bladwijzer kan ik aanmaken, maar als ik de code met [ REF } gebruik, dan gebeurt er niets. De helpfunctie kent het begrip tekstveld niet, die maakt daar tekstvak uit maar dat is niet handig in een document met veel regels.

Voorbeeldje Bekijk bijlage helmij bladwijzer.docx.

Bladwijzers werken in deze situatie alleen als je de volledige tekst opneemt in de bladwijzer. Dat van die bladwijzer was ook maar een voorbeeld; je had het zelf over een formulier en dan gebruik je waarschijnlijk formuliervelden en dan is het al veel simpeler. Velden (ook REF velden) maak je met <Ctrl>+<F9> en dat had je ook niet gedaan. Je kunt de code ( { REF etc) dus niet zomaar typen, dan gebeurt er niks. In het voorbeeld staat de tekst in een bladwijzer, en dat werkt dus wel.

Bijlagen

Dankjeweg Octafish,
ben er nog mee aan het stoeien maar ik kom er denk ik wel uit.

@efeke: Is niet (veel) simpeler uitgelegd als in de HelpMij cursus in de handleiding sectie. Die je uiteraard ook al gelezen hebt :)

Uiteraard heb ik uw werkwijze gelezen.
Ik was op zoek naar een antwoord op de gestelde vraag.

Als niet-ITprofessioneel kon ik er eerlijk gezegd niet aan uit.
Het stappenplan leek me duidelijker voor IT-leken.

thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan