• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst rechts van min teken

Status
Niet open voor verdere reacties.

barthalters

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2013
Hallo,

ik heb een lijst met cijfers en daarnaast een cel waar de leverancierscode gevolgd door de leveranciersnaam gescheiden door een minstreepje in staan (Tabblad Bron). Nu wil ik graag op een ander werkblad aan de hand van de cijfers ,met x.zoeken de naam van de leverancier toevoegen (alleen het gedeelte rechts van het minstreepje) (Tabblad doel)
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Bart

Bijlagen

voor excel 365:
Code:
=LET(t;X.ZOEKEN(A2;Bron!$A$2:$A$20;Bron!$B$2:$B$20;"- niet gevonden");x;VIND.SPEC("-";t);RECHTS(t;LENGTE(t)-x-1))

Laatst bewerkt:
Of met power query en een slicer.

Bijlagen

Voor oudere versies

Code:
=LOOKUP(1000;SEARCH(B2;Bron!$B$2:$B$20);MID(Bron!$B$2:$B$20;SEARCH("-";Bron!$B$2:$B$20)+2;60))

Ook voor oudere versies:
Code:
=XML.FILTEREN("<t><s>"&SUBSTITUEREN(VERT.ZOEKEN(A2;Bron!$A$2:$B$19;2;0);" - ";"</s><s>")&"</s></t>";"//s[2]")

Alsook,
Code:
=X.ZOEKEN(A2;Bron!A$2:A$20;DEEL(Bron!B$2:B$20;VIND.SPEC("- ";Bron!B$2:B$20)+2;LENGTE(Bron!B$2:B$20));"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan