• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst samenvoegen bij gelijke adresgegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

krabj01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2009
Berichten
3
Hallo,

Vanuit een verzamellijst met leveringsgegevens moet ik de nummers van de transportkarren overbrengen naar een planningslijst.
Adresgegevens kunnen in de verzamellijst meerdere keren voorkomen en met verschillende of soms dezelfde karnummers.
Bij gelijke karnummers op hetzelfde adres dit karnummer 1 x opnemen in de planningslijst.
Kan iemand mij helpen met een formule hiervoor of een programma in VB.

Dan wil ik nog vanuit een weeknummer de maandag in die week als datumwaarde in cel F2 opnemen.
Is hier een formule voor?

Zie de bijlage als voorbeeld.


Bekijk bijlage Leveringen.xlsm
 
Voor het eerste deel van je vraag: test de UDF in bijlage eens (gele highlight).
 

Bijlagen

  • Leveringen.zip
    72,9 KB · Weergaven: 32
Ik heb de UDF getest en het werkt perfect.
Mijn dank hiervoor.
Het aantal rijen in de verzamellijst zal wekelijks meer of minder zijn en ik heb gemerkt dat ik het bereik in de fomules van kolom B probleemloos kan aanpassen en standaard op zo'n 1000 rijen kan zetten.
Ik wist niet van het bestaan van een UDF en de werking ervan. Misschien als de programmeerregels van commentaar voorzien zijn dat ik het wat beter kan begrijpen.
Blijft nog het 2e gedeelte over voor het omzetten van weeknummer naar een datum. Ben al wel iets tegengekomen in dit forum maar moet me hier nog in verdiepen.
 
Mits kleine aanpassing tweede deel van je vraag
 

Bijlagen

  • Leveringen(Wher)(JP).xls
    213,5 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Mooie oplossing Jean-Paul. Hier kan ik mee verder.
Voor mij zijn de problemen nu opgelost en is de case gesloten.

Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties.
Gr. Johan
 
Iets compacter
Code:
Function WeekdagEerste(jaar As Integer, Week As Integer)
    Dim X As Integer, Y As Integer
    Y = WeekDay(DateSerial(jaar, 1, 1))
    If Y > 5 Then X = 7
    WeekdagEerste = DateSerial(jaar, 1, 1) - 5 + X + 7 * Week - Y
End Function
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan