• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst.samenvoegen in een ver.zoeken functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Masjimo

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2010
Wat doe ik fout in de onderstaande formule?

=VERT.ZOEKEN(B5;TEKST.SAMENV("'week 0"&F2&"'!A2:B43");2;ONWAAR)

Dit deel werk op zichzelf prima; =TEKST.SAMENV("'week 0"&F2&"'!A2:B43")

hieruit volgt 'Week 04'!A2:B43

Maar samen wordt een probleem; wat is de oplossing?

Alvast bedankt!
Henk

Zonder voorbeeld bestandje is het wat lastig, maar op het eerste gezicht:

Je zoekt naar de waarde in B5 (eerste parameter van vert.zoeken)
Vervolgens geef je aan in welke matrix Excel moet zoeken (tweede parameter van vert.zoeken) en dat doe je zo te zien met:
Code:
TEKST.SAMENV("'week 0"&F2&"'!A2:B43")

verwijzend naar Blad Week 04! Range A2:B43, maar dat is geen matrix, maar tekst.

Vervolgens geef je met de derde parameter aan in welke kolom geteld vanaf de 1e van de matrix, Excel moet kijken, in jou formule kolom 2.

Omdat je voor zover ik kan zien geen echte zoekmatrix hebt aangegeven krijg je waarschijnlijk #NB# als resultaat.

Laatst bewerkt:
Door de tekstsamenvoegen ontstaat de matrix Week 04!A2:B43 waarbij de 4 uit de verwijzing komt in cel F2

Als ik in de Vert.Zoeken functie deze matrix invoer werkt de formule juist !

Dus de samenwerking tussen Vert.Zoeken en Tekst.Samenvoegen werkt niet lekker.....

geef een relevant voorbeeld bestand als je tot een oplossing wil komen.

Geloof ik graag, maar de functie 'TEKST.SAMENV' geeft als resultaat (de naam zegt het al) tekst (in je voorbeeld: Blad Week 04! Range A2:B43) en niet de matrix Blad Week04!Range A2:B43

Maar hoe kan je die converteren naar een bereik, zodanig dat de formule gaat werken?

Zoals emields al aangaf:

plaats een voorbeeldbestandje; geen 'privacy gevoelige' informatie, maar wel waar aan te zien is wat je wilt

Klein detail, gaat wel fout bij formule in kolom E vanaf week 10, dan wordt verwezen naar tabblad week010, terwijl dat waarschijnlijk week10 heet. Zou persoonlijk de eerste gebruiken, de formule in kolom C dus. Wel consequent zijn in de naamgeving van de kolommen (F2 en G2 wijken af van C2 t/m E2)...

A4 fixeren lijkt mij ook handig. Waarom zet je alles in losse tabjes? Kan je toch net zo goed in 1 tabel invoeren?

Code:
=VLOOKUP($A4;INDIRECT("Week"&TEXT(COLUMN()-2;"00")&"!A1:C15");3;0)

kolommen samenvoegen

Goedenavond,

Ik werk al een tijdje met excel. Maar voor mijn werk zou ik het volgende willen weten.
Hoe kan ik kolom A en cel B samenvoegen.

Bijvoorbeeld:
A1 30 B1 3890
A2 31 B2 3893
A3 32 B2 3895

Hoe krijg ik dan gemakkelijk in kolom A
A1 30 3890
A2 31 3893
A2 32 3895

Vriendelijk bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug