• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst.samenvoegen wordt niet getoond bij vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

duffa

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
72
Hallo,

Ik heb op tabblad3 namen staan die ik in de verschillende kolommen heb genoteerd.
Kolom A klantnr
Kolom B de voorletters
Kolom C tussenvoegsel
Kolom D de achternaam

In kolom D heb ik met =ALS(C2=" ";TEKST.SAMENVOEGEN(B2;" ";D2);TEKST.SAMENVOEGEN(B2;" ";C2;" ";D2)) alles keurig samengevoegd.

Als ik echter in Tabblad 1 deze kolom wil tonen met vert.zoeken dan krijg ik #WAARDE

Heeft iemand hier een oplossing voor??
Vast bedankt
 
Bij deze een voorbeeld :confused:
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    35 KB · Weergaven: 36
Dat wijkt af van je relaas in #1.
In dat document wil je kolom D terug halen met vertikaal zoeken terwijl het samengevoegde in kolom K staat.
Wijzig dus dit:
Code:
=ALS(B2=" ";"";VERT.ZOEKEN(B2;Clienten!$A$1:$K$35;[COLOR="#FF0000"]4[/COLOR];0))

In dit:
Code:
=ALS(B2=" ";"";VERT.ZOEKEN(B2;Clienten!$A$1:$K$35;[COLOR="#FF0000"]11[/COLOR];0))

Hij doet het hier dus goed, je haalt alleen de verkeerde kolom terug.
#WAARDE zie ik niet verschijnen.
 
Laatst bewerkt:
voorbeeld komt niet overeen met de vraag.
zie ook nergens de formule staan met tekst samenvoegen.
kan je wat meer uitleggen?
 
Ontzettend bedankt! Schaam mij diep......waarschijnlijk te lang achter de computer gezeten. Moest dit nog even snel doen. Was vergeten het zoekgebied vergeten aan te passen.
Heb er meerdere malen over heen gekeken.
 
Sh*t happens ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan