• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albatros

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Hoi,

het lukt me ff niet om namen te samenvoegen in één cel.
Bv. Koning van der, Pietersen de,
als er staat
Pietersen de koning van der

iemand raad?
zie bijlage

Albatros

Bijlagen

Ja, meerdere cellen gebruiken
Voorvoegsel
Tussenvoegsel
Achternaam

Analfabetiseerd ook makkelijker

Beste Albatros,

Als de gegevens in 1 cel staan, kun je de hele kolom selecteren, dan via Extra - Tekst naar kolommen, de boel verdelen over kolommen heen. Daarna kun je tekst samenvoegen via =A1&" "&B1&" "&D1&" "C1
Of =als(A1<>"";A1&" "als(B1<>"";B1&" "))..... etc

Groeten,

Richard

Hoi,

Richard, met de formule van jou, kom ik er nog niet helemaal uit..
LucB, Helaas is het niet zo gemakelijk.
Ik heb een lijst aangeleverd gekregen, en als een vrouwelijk persoon gehuwd is, moet de naam van haar man voorop komen te staan..

Albatros

Als je van wat meer houd kan deze ook nog net.

=TEKST.SAMENVOEGEN(ALS(D4="";"";D4);ALS(C4="";"";TEKST.SAMENVOEGEN(ALS(D4="";"";" ");C4));ALS(C4<>"";", ";TEKST.SAMENVOEGEN(ALS(B4="";"";B4)));ALS(B4="";"";TEKST.SAMENVOEGEN(B4;" "));A4)

Hierbij wordt er rekening gehouden met een leeg veld. Zoals bij het voorbeeld van John krijg je lege ruimte voor de namen.

Groet,
deSmid.

De laatste van LucB nog niet gelezen, excuus. Op die manier blijft het veel overzichtelijker allen denk ik nog een controle in te voeren of er bij de naam van de vrouw nog een leeg veld is zodat alles netjes vooraan begint.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Luc en John, Bedankt voor jullie oplossingen. Maar....., en zover was ik ook gekomen, er komen spaties voor de namen te staan als ik jullie formules gebruikt. Hinderlijk? Ja helaas wel bij sorteren op naam.
De formule van Desmid (hoe krijg je het verzonnen :)) werkt bijna perfect, ook al is hij wat lang, de sortering gaat goed. Wat ik mis is de volgorde van bv:
Koning van der, Pietersen de

Albatros

Een ieder bedankt!:thumb:

LucB is weer goed.

Wil je er nog een komma tussen zou ik die nog in de formule van Luc plaatsen ergens ter hoogte van &C4&", "&B4&

Weer wat geleerd, bedankt voor de vragen.
deSmid.:thumb:

Hoi,

Yes!
Ik heb nog even wat cellen verwisselt, maar nu is hij dan compleet.
=SPATIES.WISSEN(ALS(C7="";A7&" "&B7;C7&" "&D7&" - "&A7&" "&B7))

Luc bedankt. :thumb:
En ook eenieder die meegedacht heeft!:love:

Albatros

maar het kan toch ook zo?

=TEKST.SAMENVOEGEN(ALS(C6>0;C6;"");ALS(C6>0;ALS(D6>0;" ";", ");"");ALS(D6>0;D6;"");ALS(D6>0;", ";"");ALS(A6>0;A6;"");ALS(A6>0;" ";"");ALS(B6>0;B6;""))

bijvoorbeeld?

Laatst bewerkt:
Hoi Mus,

Je formule komt ook aardig in de buurt.
Maar als er alleen in de eerste kolom "Janssen" staat, komt er met jouw formule ", Janssen" te staan.
Bedankt voor het meedenken, maar ik hou het bij de oplossing van luc.:thumb:

Albatros

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan