Tekst samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antoine27

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2005
In mijn database heb ik een tabel met plantensoorten en hun al dan niet reageren op bepaalde testen.
soort1 reactie1
soort1 reactie2
soort1 reactie2
soort2 reactie1
soort2 reactie1
...

Uit deze tabel heb ik met een query alle unieke reacties per plantensoort gehaald.
soort1 reactie1
soort1 reactie2
soort2 reactie1
...

Ik zou nu graag een tabel maken met voor elke plantensoort slechts 1 entry, en de verschillende reacties die er waren samengevoegd.
soort1 reactie1reactie2
soort2 reactie1
...

Het uiteindelijke doel hiervan is om via statistiek de reactiecombinaties (die dan als klassen dienen) van de soorten te analyseren.

Heeft iemand een idee hoe ik de deze "reactiecombinaties" kan maken in access?

Alvast bedankt.

Oh ja..... wie wat bewaart, die heeft wat! Jouw vraag is vorig jaar ook al eens langsgekomen. I.p.v. die draad op te zoeken, hier een voorbeelddb die e.e.a. demonstreert.

Bijlagen

Bedankt, jouw voorbeeld werkt, maar zo zou ik voor elke parameter de VB code moeten aanpassen.

Adhv jouw antwoord heb ik wel gerichter kunnen verder zoeken, en heb ik een goede oplossing gevonden hier: http://bytes.com/topic/access/answers/569535-combining-rows-opposite-union

Dan bevat de module de VB code, en roep je die aan via SQL. De parameter moet dan enkel in de SQL aangepast worden, en dat leek mij handiger.

Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan