Tekst selecteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
jeroendenoot zei:
Op het 'Array'-probleem heb ik een snelle oplossing:
Gebruik $stuktekstX[0] i.p.v. $stuktekstX
(Vervang X door het getal dat je nodig hebt.)
Dat andere probleem ga ik nog even bekijken.

THNX:thumb:

Nu kan ik alleen weer niet testen, maja ga ik maar ff zoeken voor wegserver

TheKiller_Dog zei:
we hebben het net getest op mijn webserver (ben collega stagair van JP :P en hebben op het moment ff niks te doen).

Met de code is niks mis. Dus het ligt wss bij de offline webserver die hij gebruikt.
Het resultaat wordt gewoon als standaard weergeven zonder opmaak.
Ik vraag me af wat er dan misgaat...
heb je apache gestart?

:)

sjunnie zei:
Ik vraag me af wat er dan misgaat...
heb je apache gestart?

Nee ik had bij een vriend geupload, dus niet lokaal.

En het are was dat een die array foud gaf terwijl de ander gewoon niets deed, en ik heb de scripjes lekkertlijk overgekopieert, ben ook een paar keer het hele scrip doorgelopen om te zien of ik ergens iets niet had mee gecopieeert maar zover ik kon zien deed alles het.

Jeroen
je zei
Maar er staat 2 keer stuktekst moet ik dat dan ook 2 keer doen of maar bij een van de 2, (Ik zag dat je in het scripje dat je hier hat gepoost het maar op een plaats had gezet)

En moet ik dat dan ook bij $bestand doen? want in totaal haalt die van 3 verschillende sites af oftewel 3 X $Bestand

En dan me laatste vraagje, de letter zullen wel zwartt worden (Opmaak van die site) maar kan ik ze ook wil laten worden? aangzien mijn achtergrond zwart is:P

awardspace.com ondersteunt PHP 4.4.1 en als ik het me goed kan herrinere heb ik 4 nodig:S ik zal die ander eens gaan bekijken:)

Groet,
JP

Laatst bewerkt:
JP_Linkens zei:
Jeroen
je zei
Maar er staat 2 keer stuktekst moet ik dat dan ook 2 keer doen of maar bij een van de 2, (Ik zag dat je in het scripje dat je hier hat gepoost het maar op een plaats had gezet)

En moet ik dat dan ook bij $bestand doen? want in totaal haalt die van 3 verschillende sites af oftewel 3 X $Bestand
Sorry, dat ik het vergeette te zeggen, je moet $stuktekstX[0] alleen gebruiken bij deze regel:
PHP:
print $stuktekstX[0];
Niet bij de rest van de code.

En dan me laatste vraagje, de letter zullen wel zwartt worden (Opmaak van die site) maar kan ik ze ook wil laten worden? aangzien mijn achtergrond zwart is:P
Je kunt in principe alle opmaak veranderen door deze code te gebruiken:
PHP:
<?php 
$bestand1 = file_get_contents("http://www.nirvanaguide.com/1989.php");
$stuktekst1 = explode("<a name=\"891101a\"></a>", substr($bestand1, strpos($bestand1, "<a name=\"891101b\"></a>")));
$stuktekst1[0] = str_replace("#000000", "#E9E9E9", $stuktekst1[0]);
print $stuktekst1[0]; 
?>
Nu komt overal waar #000000 staat, #E9E9E9 te staan.
Alleen voor de tabelrand wordt een kleur opgegeven, tekst wordt automatisch zwart. Dit kun je gewoon veranderen in lichtgrijs door het text attribuut in body tag de waarde #E9E9E9 te geven:
HTML:
<body text='#E9E9E9'>
Nu wordt de tekst in de tabellen lichtgrijs.
awardspace.com ondersteunt PHP 4.4.1 en als ik het me goed kan herrinere heb ik 4 nodig:S ik zal die ander eens gaan bekijken
Op AwardSpace werkt die code wel hoor: http://obelisk.awardspace.com/test.php

jeroendenoot zei:
Sorry, dat ik het vergeette te zeggen, je moet $stuktekstX[0] alleen gebruiken bij deze regel:
PHP:
print $stuktekstX[0];
Niet bij de rest van de code.

Je kunt in principe alle opmaak veranderen door deze code te gebruiken:
PHP:
<?php 
$stuktekst1 = explode("<a name=\"891101a\"></a>", substr($bestand1, strpos($bestand1, "<a name=\"891101b\"></a>")));
$stuktekst1[0] = str_replace("#000000", "#E9E9E9", $stuktekst1[0]);
print $stuktekst1[0]; 
?>
Nu komt overal waar #000000 staat, #E9E9E9 te staan.
Alleen voor de tabelrand wordt een kleur opgegeven, tekst wordt automatisch zwart. Dit kun je gewoon veranderen in lichtgrijs door het text attribuut in body tag de waarde #E9E9E9 te geven:
HTML:
<body text='#E9E9E9'>
Nu wordt de tekst in de tabellen lichtgrijs.

Op AwardSpace werkt die code wel hoor: http://obelisk.awardspace.com/test.php

Oke, maare weet je zeker dat alleen bij stuktekst dat [0] moet komen en niet ook bij $bestand want dat is een variabele die ook meerdere malen voor komt en dan verschillen (1991.php / Cancelled.php en 1989.php )

en de kleur vand e letter oef ik dus eigenlijk niets aan te doen? aangezien in mijn Body al grijst? (Lichtgrijs)

En als je op jou testpagina kijkt zie je nog een fout, ik zeg namelijk tegen hem laat me deze stukken zien en zijn allemaal nederlands terwijl hij op je testpagina eerst 5 keer nederlands lat zien en daarna begint hij ineens bij Duidsland en laat vanaf daar de hele site zien.

Dit is overgens op de plaats waar hij eigenlijk voor de eerste keer iets moest laten zien van Cancelled.php dus daarom denk ik dat dat toch te maken heeft met die [0] bij de $bestand wat er niet staat.?

(Er staat trouwens een link in die tekst die zites is als images.php?id=891104 kan ik dat zo maken dat hij het naar de echte site linkt?)

Sorry dat ik je blijf lastig vallen:o

Laatst bewerkt:
JP_Linkens zei:
Oke, maare weet je zeker dat alleen bij stuktekst dat [0] moet komen en niet ook bij $bestand want dat is een variabele die ook meerdere malen voor komt en dan verschillen (1991.php / Cancelled.php en 1989.php )
Ik weet het natuurlijk niet 100% zeker, maar wel 90% denk ik.
JP_Linkens zei:
en de kleur vand e letter oef ik dus eigenlijk niets aan te doen? aangezien in mijn Body al grijst? (Lichtgrijs)
Als het goed is hoef je er niets aan te doen, nee.
JP_Linkens zei:
En als je op jou testpagina kijkt zie je nog een fout, ik zeg namelijk tegen hem laat me deze stukken zien en zijn allemaal nederlands terwijl hij op je testpagina eerst 5 keer nederlands lat zien en daarna begint hij ineens bij Duidsland en laat vanaf daar de hele site zien.

Dit is over op de plaats waar hij eigenlijk voor de eerste keer iets moest laten zien van Cancelled.php dus daarom denk ik dat dat toch te maken heeft met die [0] bij de $bestand wat er niet staat.?
O, dat komt door dat de stukjes tekst steeds zijn omgewisseld. Bijvoordbeeld <a name="891101a"></a> moet <a name="891101b"></a> worden en andersom. Dat heb je niet goed overgenomen uit de code! Ik trouwens ook niet, omdat ik het van jou heb gekopiëerd.

JP_Linkens zei:
(Enne die link wat in dat stukje staat kan ik die veranderen? of een andere manier om die naar de echte site te linken?)
Ja dat kan ook met de functie str_replace():
PHP:
<?php 
$stuktekst1[0] = str_replace("url die je wilt veranderen", "url waarin je die wilt veranderen", $stuktekst1[0]); 
print $stuktekst1[0]; 
?>
JP_Linkens zei:
Sorry dat ik je blijf lastig vallen:o
Lastig vallen? Ik vind het alleen maar leuk om mensen te helpen. ;)

Laatst bewerkt:
Heey,

Tjah hij werkt (Die met tekst iig:P) maar nog 2 kleine dingen,

1, de letters zijn toch zwart:( hoe krijg ik die wit?

2 de link doet het alleen det die dat niet in een nieuw venster.

Gaat dat gewoon door
"url waarin je die wilt veranderen" target"_blank", $stuktekst1[0]);
Of moet ik dan weer wat anders doen.

PS offtopic, ik heb er mp3tje in staan, hoe kan ik dan spelent krijgen, wekrt nu namelijk niet:S word wel nog een andert want deze wat ik nu zolang als test heb staat is heel nummer dus illigaal:O maja ff omt e teste mag wel:P

Adres is http://nirvananetherlands.freehostia.com/

Dit is een Work in progres,, dus ik weet dat vanalles nog neit goed werkt;) maar kunnen jullie zien wat er al gebeurt enz

Groet,
JP

1. Wat is de link naar die pagina? Dan kan ik zien wat er fout gaat.

2. Dat moet je inderdaad zo ongeveer doen ja. Om precies te zijn, zo:
PHP:
$stuktekst1[0] = str_replace("url die je wilt veranderen", "url waarin je die wilt veranderen\" target=\"_blank", $stuktekst1[0]);
Ik denk dat het zo wel werkt

Over die MP3 die niet werkt, dat komt gewoon omdat het MP3 bestand niet op de server staat. Het kan goed zijn dat Freehostia geen MP3-bestanden kan hosten, maar ze meteen verwijderd. Ik ben namelijk nog nooit een (goede) host tegen gekomen die MP3-bestanden ondersteunt.

jeroendenoot zei:
1. Wat is de link naar die pagina? Dan kan ik zien wat er fout gaat.

2. Dat moet je inderdaad zo ongeveer doen ja. Om precies te zijn, zo:
PHP:
$stuktekst1[0] = str_replace("url die je wilt veranderen", "url waarin je die wilt veranderen\" target=\"_blank", $stuktekst1[0]);
Ik denk dat het zo wel werkt

Over die MP3 die niet werkt, dat komt gewoon omdat het MP3 bestand niet op de server staat. Het kan goed zijn dat Freehostia geen MP3-bestanden kan hosten, maar ze meteen verwijderd. Ik ben namelijk nog nooit een (goede) host tegen gekomen die MP3-bestanden ondersteunt.

Ok ga ik dat van dat target nu doen, moet die spacie ook voor target? ik d8 dat die " namelijk tegen target aan moest?

Voor de link, ga naar me pagina http://nirvananetherlands.freehostia.com/ dan klik op "The full story"en dan naast de gedeeltes waar die tekst staat (Wat dus zwart is) kun je op source klikken en dan kom je op die site, of bedoel je die url niet?

De mp3 staat er wel gewoon zie ik met de ftp iig, maar welk ander formaat kan ik dan doen? wma of wat?

Edit, ik wag even met die Target tot ik het zeker weet van die spacie en hoe ik de kleur van de letter kan aanpassen, dan doe ik dat in een keer :)

Ps ik heb die awardspace niet gebruik omdat hij een foutmelding gaf, schijmbaar vind hij heel veel woorden verbode woorden.

Laatst bewerkt:
Die spatie moet je laten staan volgens mij

Bij die zwarte tekst, je moet wel in de body tag zetten: text="#000000"

Je kunt WMA doen ja, desnoods WAV.

jeroendenoot zei:

Welke werkt beter WMA of WAV ofja word snelelr ondersteunt?
Wave is wat groot lijke me. maare

Ik moet in de bodytag dat zetten, oftewel zetten

PHP:
<p align="left"><font face="Bauer Bodoni Bold BT","Bodoni MT Black","BauerBodni BT","Onyx","Engravers MT","Times New Roman" color="E9E9E9" size ="3">

Is niet voldoende? nouja ga ik dat proberen, bedankt:)

jeroendenoot zei:

Volgens mij snap ik het van die body tag nog niet helemaal

Ik heb dat gedaan, en werkte niet nog wat anbdere dingen geprobeert maar werkt allemaal niet, de zwarte letter moeten wot ofja grijs worden dus moet die 000000 niet #E9E9E9 worden, maar ook dat heb ik geprobeert en werkt nog niet..

Snap ik je niet goed en doe ik daardoor iets verkeert of werkt die gewoon niet?:P

PS Target werkt:D:thumb:

Groet,
JP

Ten eerste, je hebt wel drie body begintags staan! Dat mag er altijd maar één zijn. Je moet ze aanelkaar plakken, dat wordt dus zo:

HTML:
<body bgcolor="#000000" ALINK="#F4F4F4" TEXT="#E9E9E9" background="Pics/Ned_schuin.gif" BGPROPERTIES="fixed" style="background-position:50% 35%; background-repeat:no-repeat;">

Maar dan werkt die tabel nog niet, want ik heb het net getest. Wat wel werkt is dit in de inhoud van het head element te zetten (ergens tussen <head> en </head> dus):
HTML:
td, th
{
color: #E9E9E9;
}

Dat werkt wel.

Over die muziek, ik zou eerst WMA proberen, want die is kleiner en als dat niet lukt WAV.

jeroendenoot zei:
Ten eerste, je hebt wel drie body begintags staan! Dat mag er altijd maar één zijn. Je moet ze aanelkaar plakken, dat wordt dus zo:

HTML:
<body bgcolor="#000000" ALINK="#F4F4F4" TEXT="#E9E9E9" background="Pics/Ned_schuin.gif" BGPROPERTIES="fixed" style="background-position:50% 35%; background-repeat:no-repeat;">

Maar dan werkt die tabel nog niet, want ik heb het net getest. Wat wel werkt is dit in de inhoud van het head element te zetten (ergens tussen <head> en </head> dus):
HTML:
td, th
{
}

Dat werkt wel.

Over die muziek, ik zou eerst WMA proberen, want die is kleiner en als dat niet lukt WAV.

letterlijk zo in me head zetten? dus met td, th en zodner wat anders? ik ben nu op school doe het zodra ik thuis ben:)

Groet,
JP

JP_Linkens zei:
letterlijk zo in me head zetten? dus met td, th en zodner wat anders? ik ben nu op school doe het zodra ik thuis ben:)

Groet,
JP
O, ik ben iets vergeten, je moet dit in je head zetten, letterlijk:

HTML:
<style type="text/css">
td, th
{
}
</style>

Dat moet je dus wel letterlijk in de inhoud van het head element zetten.

:D Werkt!

jeroendenoot zei:
O, ik ben iets vergeten, je moet dit in je head zetten, letterlijk:

HTML:
<style type="text/css">
td, th
{
}
</style>

Dat moet je dus wel letterlijk in de inhoud van het head element zetten.

THNX :D

Werkt nu helemaal :thumb:

Groet,
JP ;)

Probleem!

Heey, ik heb een probleem:(

Had de site net helemaal af (Op wat correcties na) en nu ineens werkt dat phpgedeelte niet meer.

Ik krijg nu het volgende te zien.

Warning: file_get_contents(http://www.nirvanaguide.com/1989.php): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/www/nirvananetherlands.freehostia.com/All_the_Dutch_Performances.php on line 39

Zouden jullie er aub nog eens kunnen helpen dit probleem op te lossen?:rolleyes:

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan