• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst splitsen in excel, de laatste 5 items

Status
Niet open voor verdere reacties.

DidyBos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2015
Hallo,

ik zit met het volgende probleem. Ik heb een groot data bestand (uit google analytics) met allemaal stappen die onze consument doorloopt. Elke stap wordt gesplitst door " > " Het ziet er bijvoorbeeld als volgt uit;

1. (Overig) > Display > Organic Search > Organic Search > Display > (Overig) > Direct > Direct > (Overig)
2. (Overig) > Display > Prijsvergelijker > Prijsvergelijker > (Overig) > Affiliate
3. (Overig) > (Overig) > Direct > Direct > Paid Search > Direct > Direct
4. (Overig) > (Overig) > Direct > Direct > Paid Search > Direct > (Overig)
5. (Overig) > (Overig) > Direct > Direct > Paid Search > Paid Search > Retargeting > Direct
6. (Overig) > (Overig) > Direct > Direct > Direct > Direct > Direct
7. (Overig) > (Overig) > Direct > Direct > Direct > Direct > Direct > Direct > Direct > Direct
8. (Overig) > (Overig) > Direct > Direct > Direct > Direct > Direct > Direct > Direct > Direct > Direct
9 Direct
10. Direct > Paid Search

De koste lengte van de stappen is 1 stap, en de langste lengte is 150 stappen. Momenteel staan alle stappen in 1 kolom (nog niet elke stap apart in een cel dus). Dit kan ik opzichzelf wel ook wel splitsen (door middel van ; tekst naar kolommen) als dit makkelijker is.

Is het mogelijk om elke keer de laatste 5 stappen (indien aanwezig) te selecteren? (Zonder een marco te schrijven)

Alvast hartstikke bedankt voor jullie tijd!

Helaas. Met een macro is dat simpel. Een evt. formule ervoor, want het kan denk ik wel, laat ik maar even aan iemand anders.

Als het makkelijk op te lossen is met een marco, is dat natuurlijk ook hartstikke goed. Ik weet alleen zelf niet hoe ik zoiets kan implementeren. Zou jij mij hiermee kunnen helpen?

Dat wil ik best doen maar dat wordt dan wel vanavond. Als een ander je er dan nog niet mee geholpen heeft doe ik het wel.

Ah Super! Dat zou echt heel erg fijn zijn. Morgen is ook goed als dat beter uitkomt.

Had even wat tijd dus direct maar even gekeken:
Bekijk bijlage LaatsteVijf.xlsm

In B3 staat een functie die doorgetrokken is naar beneden:
=LastFive(A3)

LastFive is dus de VBA functie.

of:

=MID(A1;SEARCH("_";SUBSTITUTE(A1;">";"_";LEN(A1)-LEN(SUBSTITUTE(A1;">";""))-4));LEN(A1))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan