• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brandernl

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
In Nederland zijn we gewend om tussenvoegsels van namen bij (alfabetische) sortering achter de naam te zetten, dus "de Vries" wordt "Vries, de"; "de Boer" wordt "Boer, de".
Nu moet ik deze namen gebruiken in een rapport, maar als daar dan staat "U heeft een afspraak met dr. Vries, de", dan staat dat niet netjes. Hoe kan ik in VBA ervoor zorgen dat er correct "de Vries" komt te staan?
Ik heb op het forum gezocht en bij WiGi op de site wel wat gevonden over tekst splitsen, maar die functie is niet wat ik zoek en ik heb een VBA code nodig geen functie

Waarom moet dan persé in VBA. Met wat hulpkolommen moet je er ook uitgeraken hoor.

Als je nu eens de komma als seperator gebruikt kan je de twee delen in aparte kolommen zetten, en vervolgens een kolom gebruiken om de twee delen dan in de andere volgorde weer samen te voegen. Is dat geen mogelijkheid?

Misschien heb ik mijn vraag op het verkeerde deel van het forum geplaatst.
Het gaat om een rapportgenerator die gegevens uit een database (niet Excel) haalt.
Ik zal m'n vraag verplaatsen (gewoontegetrouw heb ik hem hier geplaatst, excuus)

(Eh....... hoe gaat verplaatsen?)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan