• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst Splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwktse

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2017
Hallo,

Weet iemand hoe je deze tekst kan splitsen en de laatste positie achter de punt in een kolom te zetten waar de formule in staat? Ik heb het hier over 18 die in een kolom moet komen.

01.01.010.18

Hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
J.

Simpel gesteld voorbeeld, simpel antwoord.
=RECHTS(A1;2)

Dag Ed,

Hartstikke bedankt voor de snelle reactie.

Ik zal het even uitproberen, had namelijk tekst splitsen opgezocht. Maar ik krijg hele ingewikkelde functies te zien.

Met vriendelijke groet,
J.

Het voorbeeld dat ik gaf is n.a.v. je eigen voorbeeld en gaat dus uit van de laatste 2 posities.

Hallo Ed,

Hoe werkt het als ik de 010 tussen de twee punten eruit wil halen?

Hoor graag.

Bedankt!

J.

Dat bedoelde ik dus met simpele vraag, simpel antwoord.
Plaats een document met relevante voorbeelden.

Als je geen ingewikkelde formules wilt kan je ook een UDF gebruiken.

Code:
Function VenA(r) As String
  VenA = Split(r, ".")(UBound(Split(r, ".")))
End Function

Ik bedoel:

01.01.017.18

Hoe haal ik 017 uit deze code met een formule?

Bedankt!
J.

Is het altijd na de tweede .?
Code:
Function VenA(r) As String
  VenA = Split(r, ".")(2)
End Function

Laatst bewerkt:
Dan zou ik 'm zo maken:
Code:
Function VenA(r As Range, s As String, p As Integer) As String
  VenA = Split(r.Value, s)(p - 1)
End Function

Aanroep:
=VenA(A1;".";3)

Alles kan. Alleen geef je geen enkele informatie!

Zoek even op MID(), MIDDEN((), DEEL() geheel afhankelijk van de Excelversie die je gebruikt.

@edmoor, Is wel beter maar wat de uiteindelijke vraag is wachten we maar even af.

Als je eerst de vragen beantwoord die gesteld worden kun je ook een goed antwoord verwachten.

Vandaar dus mijn verzoek om een document met relevante voorbeelden.

Dit is daadwerkelijk mijn voorbeeld, het gaat om een code in de administratie. Ik kan nu rechts en links zelf doen, maar midden zoals 017 van 01.01.017.18
kan dus niet op die manier.

Hoor graag.

Tekst samenvoegen weet ik al hoe het moet en nu wil ik het ook uit kunnen splitsen. Hier een voorbeeld van samenvoegen:

=TEKST.SAMENVOEGEN(D34;".";E34;".";F34;".";G34)

Hoe we gegevens samen kunnen voegen is onder de helpers in dit draadje wel bekend. Kan ook zo

Code:
=D34&"."&E34&"."&F34&"."&G34
Wat het met de vraag te maken geeft ontgaat mij.

Dit is daadwerkelijk mijn voorbeeld, het gaat om een code in de administratie. Ik kan nu rechts en links zelf doen, maar midden zoals 017 van 01.01.017.18
kan dus niet op die manier.

Hoor graag.

Ook dat is niet voldoende. Is die tekst altijd opgebouwd uit 2 cijfers, een punt, 2 cijfers een punt, 3 cijfers, een punt en 2 cijfers?
Sylvester heeft een mooie formule voor je gemaakt maar dat kan een stuk eenvoudiger als bovenstaande waar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan