• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst toevoegen aan een reeks cellen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rpherder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
1
Hallo,

Ik wil een identiek stukje tekst toevoegen aan een reeks cellen die reeds een tekst bevaten. Kan iemand mij een tio geven hoe dit te doen? Het gaat om ca. 3000 cellen met een verschillende inhoud qua tekst. Aan elke cel wil ik het zelfde stukje tekst toevoegen aan het begin van de cel.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groet,

Ruud
 
Neem een nieuwe kolom, open functies, kies tekst en dan tekst samenvoegen. Daar kun je dan je nieuwe met je oude tekst samenvoegen in een nieuwe kolom
 
Ik zou een macro gebruiken die de gegevens in de cellen plaatst. Zeker gezien het grote aantal cellen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Code:
Sub tst()
  For Each cl In ActiveSheet.Cells.SpecialCells(xlCellTypeConstants)
    cl.Value = "QQQ" & cl.Value
  Next
End Sub
 
Wellicht veel sneller (voor grote hoeveelheden data) zal deze code met een array zijn:

Code:
Sub fff()

    Dim arr()
    Dim l1 As Long
    Dim l2 As Long
    
    With Range("A1").CurrentRegion

        ReDim arr(1 To .Rows.Count, 1 To .Columns.Count)
        
        arr = .Value
        
        For l1 = LBound(arr, 1) To UBound(arr, 1)
        
            For l2 = LBound(arr, 2) To UBound(arr, 2)
        
                arr(l1, l2) = arr(l1, l2) & "QQQQ"
                
            Next
        
        Next
        
        .Value = arr
    
    End With
    
End Sub

Wigi
 
Zonder VBA,

Als je bv. het woord "Hallo" wilt toevoegen, selecteer je eerst alle cellen van toepassing.
Daarna ga je naar "Opmaak">Celeigenschappen>Tab,Getal>Aangepast, en type in het balkje onder Type: "Hallo" @ en klik op OK.

Tussen "Hallo" & @ zit een spatie.
In de formulebalk staat gewoon je oude tekst die je kunt veranderen, en er blijft gewoon Hallo voor staan.

Heb even een vb. meegezonden.
 

Bijlagen

  • Hallo in opmaak(HS).xls
    13,5 KB · Weergaven: 4.149
Laatst bewerkt:
Zonder VBA,

Als je bv. het woord "Hallo" wilt toevoegen, selecteer je eerst alle cellen van toepassing.
Daarna ga je naar "Opmaak">Celeigenschappen>Tab,Getal>Aangepast, en type in het balkje onder Type: "Hallo" @ en klik op OK.

Tussen "Hallo" & @ zit een spatie.
In de formulebalk staat gewoon je oude tekst die je kunt veranderen, en er blijft gewoon Hallo voor staan.

Heb even een vb. meegezonden.

Vraag is alleen of de effectieve inhoud van de cellen moet wijzigen, of enkel hetgeen zichtbaar is. In geval 2 is joiuw methode zeer geschikt.
 
Vraag is alleen of de effectieve inhoud van de cellen moet wijzigen, of enkel hetgeen zichtbaar is. In geval 2 is joiuw methode zeer geschikt.

Ja, dat weet ik ook niet Wim, ’t is maar een tio (tip) :p
 
@lennertlenor Vraag verwijderd. Graag een eigen vraag maken. Het is niet toegestaan in iemand anders zijn vraag jouw probleem te plaatsen. Dit is onoverzichtelijk voor de helpers maar vooral voor de topicstarter. Bovendien is het een oud topic die met rust gelaten mag worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan