hey iedereen,
ben sinds kort bezig met html/javascript, voor een project op school. Ik heb mijn site door middel van een tabel in het midden van de pagina gezet (met grote rand) en heb aan de rechterkant van mijn tabel een kolom waarin mijn menu staat. Nu is mijn vraag, kan ik, als ik bijvoorbeeld op Home druk, dat er dan links een tekst verschijnt?
misscien stomme vraag, maar het lukt niet. Krijg steeds Fout op Pagina en er gebeurt niks. Heb nu dit:
in head:
en dan bij body:
En dan natuurlijk bij onclick button 1: onClick="c(1)"
en bij button 2: onClick="c(2)"
ik kan ook verschillende functies maken, dus een voor de home button en eentje voor de andere buttons,
maar als ik dan document.write doe, opent hij een nieuwe, blanke pagina waar de tekst komt te staan.
Kan iemand vertellen wat ik fout doe?
ben sinds kort bezig met html/javascript, voor een project op school. Ik heb mijn site door middel van een tabel in het midden van de pagina gezet (met grote rand) en heb aan de rechterkant van mijn tabel een kolom waarin mijn menu staat. Nu is mijn vraag, kan ik, als ik bijvoorbeeld op Home druk, dat er dan links een tekst verschijnt?
misscien stomme vraag, maar het lukt niet. Krijg steeds Fout op Pagina en er gebeurt niks. Heb nu dit:
in head:
HTML:
<script language="javascript">
var uitvoeren=0
function c(n)
{
if n='home'
{
uitvoeren=1}
if n='links'
{
uitvoeren=2
}
}
</script>
HTML:
<table width="744" height="451" border="0" bordercolor="#FFFFFF" background="headphone.jpg" align="center" style="position:relative top:50%;">
<tr>
<td width="351" height="443">
<div style="text-align:left; color:#CC0033;" class="container" >
<script>
if (uitvoeren==1)
{
document.write('hier komt de tekst van home te staan')
}
if (uitvoeren==2)
{
document.write('hier komt de andere tekst te staan')
}
</script>
</div> </td>
en bij button 2: onClick="c(2)"
ik kan ook verschillende functies maken, dus een voor de home button en eentje voor de andere buttons,
maar als ik dan document.write doe, opent hij een nieuwe, blanke pagina waar de tekst komt te staan.
Kan iemand vertellen wat ik fout doe?
Laatst bewerkt: