• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst uit 29 tabellen halen en in 29 overzichtjes plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brouwer60

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2015
Ik heb een sheet met 29 kolommen met test of een nul. In de oorspronkelijke sheet zijn het waarden die opgehaald worden uit een ander werkblad.

De tekstwaarden (open antwoorden) moeten uit de kolommen worden gehaald en in een overzicht worden geplaatst. Binnen mijn kennis, en daar reken ik VBA niet toe, heb ik alles geprobeerd om dar geautomatiseerd gedaan te krijgen, maar dat lukt mij niet.

Wie weet de oplossing en wil die met mij delen.

bvb dank
Hans

Bekijk bijlage Map tekst in tabel.rar

Bestandje graag als zip of xls(x)

De bedoeling is niet echt duidelijk in dat document. De 29 kolommen wel op Blad1, maar hoe wil je dat in een overzicht hebben? Op Blad2 staat een aantal keren hetzelfde blokje met allemaal vraag 1. Wat bedoel je dus met dat je het in een overzicht wil hebben? Hoe moet dat overzicht er uit zien?

Laatst bewerkt:
ik heb maar niet 29 keer hetzelfde tabelletje opgenomen, maar daar moet het wel naar toe. ik heb slecht 6 tabellekjes opgenomen als voorbeeld

Maar de bedoeling is dus dat je 29x zo'n blok hebt met 26 antwoorden waarbij op Blad1 iedere kolom staat voor 1 vraag?

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad de bedoeling. Het maximum aantal reacties is 25. Daar zal slechts een klein deel gebruik maken van het invoeren van tekst. Per vraag (29) moet er uiteindelijk een inzicht komen wat de open antwoorden zijn geweest. Dat kan per vraag varieren van 0 tot 25.
In principe zou je eigenlijk dus ook een variabelle lengte van de tabel moeten komen, maar de verwachting is dat het nimmer meer dan 10 open antwoorden zullen zijn (anders wordt het wel heel ingewikkeld)

Kan het voorbeeld niet openen maar een draaitabel lijkt me uitermate geschikt hier voor.

Niels

Dus op blad 2, wil je in de kolommen de antwoorden gefilterd hebben staan, exclusief de 0'n.

Bijvoorbeeld onder vraag 1 moet komen te staan:
1. Geeft altijd aan welke medicatie of andere dingen die nodig zijn
2. Bloedgassen, Temperaturen, drukken, medicatie altijd volledig

Onder vraag 2:
1. Niet van toepassing

Onder vraag 5:
1. Wederzijds respect voor elkaars werk
2. Laagdrempelig en een lieve collega!

Correct?

pff. hier was ik nooit uitgekomen, maar geeft, los van de opmaak, wel het juiste resultaat. Hier kan ik mee verder. Dank:D:d:d

Opmaak kun je uiteraard naar behoefte aanpassen. Ik heb voor deze manier gekozen omdat je dan de formule gewoon naar rechts kunt slepen. Op de manier zoals in je voorbeeldje moet je 29x handmatig een formule aanpassen. Vond ik niet zo handig...

Succes ermee.

mm, toch een probleempje. Als is de formule aanpas, en dan slechts het bereik waar hij moet zoeken of de gegevens moet plaatsen, werkt het niet meer. Ik heb een nader bestand waar de data gevonden moet worden. Binnen dat bestand is een tabblad "blad1" Daar staat op exact dezelfde wijze de data geordend als in het voorbeeldbestand dat ik heb bijgevoegd.
Toch werkt het dan niet meer. Ik krijg een lege regel, niet gevonden dus.

Ik had de verwachting dat ik de verwijzing naar het bestand "gewoon"kon verwijderen, maar dan werkt het niet meer.

"=ALS.FOUT(INDEX('[Map tekst in tabel v2 (version 1).xlsb]Blad1'!A$2:A$26;VERGELIJKEN(ONWAAR;ALS('[Map tekst in tabel v2 (version 1).xlsb]Blad1'!A$2:A$26=0;1/0;ISGETAL(VERGELIJKEN('[Map tekst in tabel v2 (version 1).xlsb]Blad1'!A$2:A$16;B$3:B4;0)));0));"")

"=ALS.FOUT(INDEX('Blad1'!A$2:A$26;VERGELIJKEN(ONWAAR;ALS('Blad1'!A$2:A$26=0;1/0;ISGETAL(VERGELIJKEN('Blad1'!A$2:A$16;B$3:B4;0)));0));"")

Wat gaat er verkeerd??

De verwijzing naar een ander bestand zou goed moeten gaan. Staat in je overzicht de formule ook in B4 zoals in het voorbeeld? Zo niet moet je het rode gedeelte in onderstaande formule aanpassen. Dit moet in de eerste cel verwijzen naar de cel erboven! Dus als jij de formule in E9 hebt staan, dan wordt de rode verwijzing: E8:E$8.

Code:
=ALS.FOUT(INDEX('[Map tekst in tabel v2 (version 1).xlsb]Blad1'!A$2:A$26;VERGELIJKEN(ONWAAR;ALS('[Map tekst in tabel v2 (version 1).xlsb]Blad1'!A$2:A$26=0;1/0;ISGETAL(VERGELIJKEN('[Map tekst in tabel v2 (version 1).xlsb]Blad1'!A$2:A$26;[COLOR="#FF0000"]B3:B$3[/COLOR];0)));0));"")

PS Als je formules post is het hier gebruikelijk om deze tussen [ CODE](jouw formule)[ /CODE] tags te zetten (zonder spaties).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan