Tekst uit tabel aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rumbatje

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2019
Goedemorgen,

Ik heb een export van een tabel uit access toegevoegd. Ik kan ivm met de gevoelige inhoud van de tabel deze niet met jullie delen. Ik heb de export ook aangepast, maar de opbouw van de tekst zoals je kan zien in het bestand, is zoals deze in de tabel in access ook staat weergegeven.

Ik ben opzoek naar een query om uit de tekst 1 SIP en 9 SIP te verwijderen en de rest van de tekst te laten staan, maar ik heb geen idee hoe.

Jullie hulp is zeer welkom!

Mvg,

Rumba

Bekijk bijlage Doel voorbeeld.xlsx

Kan met een bijwerkquery:
PHP:
UPDATE Doel SET Tekstnieuw = Replace(Replace([tekst],"9 SIP",""),"1 SIP","");
Ik heb voor mijn voorbeeldje even een extra veld aangemaakt; je zult de query dus nog even moeten aanpassen.

Bedankt voor je reactie.

Ik ben zo novice dat ik hier even mee moet stoeien om het op de juiste plek te krijgen, vooralsnog weet ik niet wat ik hiermee moet doen :o

Opgelost!

Heb een Selectiequery gemaakt en daar de code van jou ingezet, zie voorbeeld. Retour hierin is de tekst zonder 9 SIP en 1 SIP :)

Voorbeeld.png

Daarmee is je probleem niet 'opgelost', maar slechts gemaskeerd :). Ik zei ook niet voor niets dat je een bijwerkquery moet maken, want als je dát doet, los je het probleem definitief op. Je zet dan namelijk de aangepaste waarden terug in de tabel. Dan heb je verder dat extra veld niet meer nodig. Tenzij je brongegevens regelmatig (dagelijks, wekelijks) worden aangevuld en je het proces dus continue moet herhalen. Dan zou je kunnen overwegen om het bij een selectiequery te houden. Ik ken de situatie verder natuurlijk niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan