• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst uit verschillende cellen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
Berichten
218
Ik wil de tekst uit een aantal cellen samenvoegen. Niet alle cellen zijn gevuld. De bedoeling is dat lege cellen niet resulteren tot extra spaties/streepjes bij de samenvoeging. Als je het bestandje opent is het meteen duidelijk wat ik bedoel

Jan
 

Bijlagen

  • samenvoegen.xls
    13,5 KB · Weergaven: 38
Beste janemmers ;)

Zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • samenvoegen (Danny147).xls
    17 KB · Weergaven: 76
Hallo Jan,

Antwoord: zie bijlage.

Laat even weten of dit is wat je wil.

Grt,
J.

Edit: Ik zie 1 foutje in Danny's suggestie: als de cel voor de laatste naam leeg is (dus cel I1), staat er ook nog een streepje aan het eind van de namenreeks en dat wil je denk ik niet.
 

Bijlagen

  • samenvoegen - suggestie voor oplossing.xls
    16,5 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Dat is al een heel eind op de goede weg. Ik ben daar heel blij mee.
Het liefste zou ik willen dat er geen streepje achter de laatste naam gezet wordt. Dit streepje komt achter de laatste naam te staan, als de laatste cel (in dit geval i1) niet gevuld is.

Bedankt alvast
Jan
 
Dat is al een heel eind op de goede weg. Ik ben daar heel blij mee.
Het liefste zou ik willen dat er geen streepje achter de laatste naam gezet wordt. Dit streepje komt achter de laatste naam te staan, als de laatste cel (in dit geval i1) niet gevuld is.

Bedankt alvast
Jan

Zie de cellen W1 en X1 in mijn oplossing.
 
Beste janemmers ;)

Zie dan dit bestandje.
Nu kan er een fout voordoen als A1 leeg is.

Zal nog eens kijken om dit op te lossen.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • samenvoegen (Danny147).xls
    17 KB · Weergaven: 42
Dit is weer een stap in de goede richting.
Inderdaad er komt een streepje voor de naam te staan als veld a1 leeg blijft. Een oplossing hiervoor zou perfect zijn.

Jan
 
Werken met hulpkolommen is blijkbaar niet gewenst, gezien mijn suggestie genegeerd wordt, ook al heeft die niet het probleem van Danny147's oplossing.

Danny147's 'oplossing' was gewoon verplaatsen van het probleem, maar aangezien dit wel in de smaak viel kennelijk heb ik hierop voortgeborduurd.

Zie bijlage.

Toelichting:
- Ik plak er eerst standaard @@ voor (aannemend dat geen enkele normale naam daarmee begint.
- ik vervang "@@-" door een lege string
- ik vervang "@@" door een lege string.
 

Bijlagen

  • samenvoegen (Danny147)-2 - plagvreugd.xls
    23,5 KB · Weergaven: 46
Beste plagvreugd ;)

Werken met hulpkolommen is blijkbaar niet gewenst, gezien mijn suggestie genegeerd wordt, ook al heeft die niet het probleem van Danny147's oplossing.

Danny147's 'oplossing' was gewoon verplaatsen van het probleem, maar aangezien dit wel in de smaak viel kennelijk heb ik hierop voortgeborduurd.

Hulpkolommen vallen hier inderdaad niet in de smaak op dit forum.
Hoe het komt weet ik niet, maar waarschijnlijk is het niet overzichtelijk genoeg of te omslachtig.

De oplossing is mooi gevonden :thumb:

Groetjes Danny. :thumb:
 
Naar mijn mening maken hulpkolommen de boel juist wel overzichtelijker als je het netjes doet, heeft iig mijn voorkeur boven ellenlange formules in 1 cel te proppen. Maar goed, smaken verschillen :)
 
...een iets kortere oplossing...
Code:
[English]	=SUBSTITUTE(TRIM(A1&" "&B1&" "&C1&" "&D1&" "&E1&" "&F1&" "&G1&" "&H1&" "&I1);" ";"-")

[Dutch] 	=SUBSTITUEREN(SPATIES.WISSEN(A1&" "&B1&" "&C1&" "&D1&" "&E1&" "&F1&" "&G1&" "&H1&" "&I1);" ";"-")
De functie TRIM (spaties.wissen) verwijdert dubbele spaties en de spatie aan voor en/of achterkant van de string.

Groet, Leo
 
Allemaal hardstikke bedankt voor jullie inzet.
Speciaal voor Danny, Ik had in eerste instantie jouw suggesties niet gezien. Maar feitelijk had jij hem al meteen opgelost. Uiteindelijk kies ik toch voor een versie zonder hulpkolommen omdat dat voor mij in ieder geval overzichtellijk is.
De oplossing van Ginger is wel heel simpel en effectief.

Ik kan nog veel van jullie leren

Jan:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan