tekst uit website kopieren en plakken in Word

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Ik wil uit een webpagina tekst selecteren en dan kopieren en dan plakken in word.
Maar het gaat niet.
Hoe komt dat?

sommige websites hebben kopieren uitgeschakeld staan.

maar als je de tekst wel kan selecteren , heb ik als ervaring dat je vaak , als je op ctrl + c drukt en vervolgens in je word op ctrl + v drukt de tekst toch hebt kunnen copieren en plakken.

ga anders naar rechtsboven pagina-> bron weergeven en kopier daar de tekst of :

pagina->opslaan als en dan opslaan op je harde schijf. Vaak kan je als je dan het html bestand opent wel kopieren omdat IE automatisch script uitschakelt

Tekst uit website kopieren

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan de cursur (handje) niet wijzigen om tekst te selectreren. De antwoorden op dit probleem bieden geen oplossing of zijn niet duidelijk

Dan is het waarschijnlijk een flashsite, daar kun je niet uit kopieren

Dan is het waarschijnlijk een flashsite, daar kun je niet uit kopieren

Bedankt voor de snelle reactie! Maar als junior weet ik niet de achtergrond/betekenis van flashsite? Hoe kan ik de flashsite herkennen?/

Je hebt verschillende soorten sites:
  1. Een html site, hieruit kun je makkelijk teksten kopieren google is bijvoorbeeld een html site, de meeste sites zijn htmlVoorbeeld
  2. Een flash-site ziet er mooi uit, met veel effecten en poespas. bijv. een tekst uit een youtube filmpje kan je ook niet kopieren want dat is ook flash, youtube bevat dus elementen van flash op zijn site, de film dus. maar je kunt ook hele sites maken in flash, en die zie je steeds meer. Microsoft heeft silverlight op de markt gebracht dat is een net zoiets als flash en daarmee kan je ook niet kopieren.

De reclames op helpmij zijn oook in flash gemaakt, kijk maar, daarin kun je de tekst ook niet selecteren. Zo zit het dus. Om welke site gaat het eigenlijk???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan