Tekst uit Word exporteren naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

xaviour

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Hoi

Ik wil graag weten of het mogelijk is om teksten uit MS Word naar Excel te exporteren met behulp van een macro script. Momenteel heb ik ongeveer 200 Word documenten waarin een aantal gegevens zijn opgeslagen . Ik wil deze gegevens uit die 200 documenten naar excel exporteren zodat ik een overzicht heb van deze data. Die 200 documenten hebben eenzeflde tabel(layout) waarin staan de gegevens die ik naar excel wil exporteren. Nu wil ik een macro script gaan schrijven zodat de gegevens automatisch worden geexporteerd naar excel dan hoef ik niet steeds elke keer die 200 documenten gaan openen. Weet iemand misschien een passend script hiervoor? of heeft iemand misschien nog een beter idee hiervoor? bij voorbaat dank. :thumb:

kan je een voorbeeldje erbij hangen? ook hoe het in excel er moet uitziet. misschien heb ik dit weekend ergens tijd.

steven

Hoi steven,

Alvast bedank voor jouw reactie,

Wat ik eigenlijk wil is dat de gegevens in de tabel in die 200 Word documenten exporteren naar Excel zodat ik een goed overzicht heb van alle data. Ik wil dit handeling mbv een script laten uitvoeren zodat ik niet steeds 200 documenten hoef te openen om die data op te zoeken. Ik heb twee screenshots bijgesloten daarin staan een voorbeeld van de layout die ik wil hebben. Hoop dat de screenshots wel duidelijk zijn. :thumb:

groet,

Anthony

Bijlagen

• Word.JPG
    Word.JPG
    53,6 KB · Weergaven: 109
  • Excel1.JPG
    Excel1.JPG
    54,3 KB · Weergaven: 103
anthony,

ik heb toch liever een wordbestand, ontdaan van gevoelige info (maar met zever zoals het er in het echt ongeveer uitziet). ik denk dat het probleem niet zo eenvoudig is.

steven

Hoi steven,

Hierbij het Word bestand nogmaals bedank

groet,

Anthony

Bijlagen

anthony,

ik heb er even naar gekeken, maar ik denk niet dat het mogelijk is (althans niet met mijn kennis). de projectnaam staat ook in een koptekst.

steven

Hoi steven,

Alvast bedank voor jouw tijd en inzet
Het project nummer hoeft niet perse op de kop te staan. Het gaat uiteindelijk om dat een macro script de gegevens in een tabel exporteren naar een Excel sheet. Ik heb namelijk een idee dat je met behulp van een bookmark in Word kan gebruikt om die data te opzoeken. Maar ik heb geen idee waar ik aan moet beginnen. Heb jij misschien een soortgelijke script waarmee teksten uit Word kunnen worden geexporteerd naar Excel??
Alvast bedank :thumb:

met vriendelijke groet,

Anthony

Dag Anthony,

Is niet zo moeilijk.
Je leest in de Word tabellen de cellen waarvan je de inhoud naar Excel wilt kopiëren eventueel in een matrix.
Daarna plaats je de inhoud van de matrix in de betreffende cellen van het Excel-bestand. Wel goed kijken waar wat wordt gelezen en waar wat wordt gekopieerd. Wel Microsoft Scripting Runtime aanvinken in Verwijzingen.

Als je in Word werkt:
Code:
For Each f In CreateObject("Scripting.FileSystemObject").GetFolder("map").Files
    Documents.Open FileName:=f.Path
    Activedocument.Tables(1).Cell(rij, kolom).Select
    s = Selection.Text

With CreateObject("Excel.Application").Activeworkbook.Sheets(1)
      .Cells(rij, kolom).Value = s
    End with
    Activedocument.Close
Next
Gegroet,

Axel.

Laatst bewerkt:
Hoi Axel,

alvast bedank voor jouw reactie

Maar moet je niet aangeven waar je in de matrix moet zoeken? ik heb een idee dat je dat via een bookmark in Word moet gebruiken om aan te geven waar je jouw data wil opzoeken.

Alvast bedank

Anthony

Dag Anthony,

Je weet welke celinhoud van de tabel in de cel van het werkblad moet komen. Het mooiste is als de tabel lijkt op de opstelling in het werkblad. Dan kun je met een For Next lus de waarden zo over zetten.
Met bladwijzers gaat het ook, maar mijn ervaring is dat bladwijzers wel eens verdwijnen als je waardes intypt.

Succes.

gegroet,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan