• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst van de laatste cel in en rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

andreaugust

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2012
Hello, heb volgende vraag
In een rij dat start van een wel bepaalde cel wil ik in een andere cel buiten die rij de tekst zetten van de laatste met tekst gevulde cel van die rij
Dank voor enig antwoord

Dan zet je in die andere cel buiten die rij een functie neer namelijk ZOEKEN:
Code:
=ZOEKEN(2;1/(rij dat start van een wel bepaalde cel<>"");rij dat start van een wel bepaalde cel)

Ingewikkeld? Plaats s.v.p. een Excel voorbeeldje. Vermeld dan ook even welke Excel versie je gebruikt.

Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik begrijp het niet.
Mijn Excel is versie 10.
Voorbeeld
Weze een rij dat start met D3 met cellen dat al dan niet gevuld is met een tekstje
zoals
aa,a20,leeg,b54x,leeg, 6az,m78,leeg,ooo,ppp,kkk,ggg,leeg,uuu,leeg,leeg,leeg,leeg,leeg leeg, verder altijd leeg
In mijn gekozen cel buiten de rij zou moeten verschijnen uuu.

Andre, ik had de reactie al verwacht....

Plaats dus een EXCEL voorbeeldje, dan kunnen we hier een specifiek antwoord geven.

Mijn voorbeeld staat voor de andere antwoorden die een voorbeeld vragen.
Het is toch zichtbaar en duidelijk :=)

Andre,

er wordt duidelijk gevraagd om een Excelbestandje als voorbeeld.
Wat jij post is een opsomming, maar zeker geen excelbestand

Hopelijk krijg ik een goed antwoord maar er kan een hindernis optreden, te maken met mijn Excel.
Het is niet alleen versie 10 maar ook Engelstalig, ik zocht volgens een antwoord hierboven naar een Search functie maar zie dat nergens.
Hopelijk bestaat een functie met een oplossing.

Zonder een Excel voorbeeldje (kan via "ga geavanceerd" en daarna het paperclipje) is dit mijn laatste bijdrage aan deze vraag.

In dit bestand is het in keer te demonstreren en hoeven we niet een heel verhaal te typen dat jij misschien niet snapt, en gaat de vertaling naar Engels automatisch.

Excel 2003 = Excel 11.
Dus Excel 10 is dan wel heel erg oud.

Sorry, verwarring, het moet zijn Excel 2010, Engelstalig.
Dus wel wat oud, maar heb de functies Vinden en Zoeken wel gevonden maar deze leiden niet tot een oplossing.
Men zou kunnen starten vanaf bijvoorbeeld D1000 en programmeren met telkens op te schuiven naar links tot de eerste cel die niet leeg en die haar tekst dus kan geven.
Of het zonder VBA gaat weet ik niet.

Voorbeeld
Weze een rij dat start met cel D3 en verder de cellen rechts ervan, deze cellen zijn al dan niet gevuld is met een tekstje zoals

D3 E3 F3 G3 H3 I3 J3 K3 L3 M3 N3 O3 P3 Q3 R3 S3 T3
aa,a20,leeg,b54x,leeg, 6az,m78,leeg,ooo,ppp,kkk,ggg,leeg,uuu,leeg,leeg,leeg

en verder altijd leeg
In mijn gekozen cel buiten de rij zou moeten verschijnen uuu.

Die uitleg is toch simpel voor iedereen

Hallo,

Ik kan eerlijk gezegd ook niet volgen. In heel veel gevallen is een Excelvoorbeeld aangewezen, maar als gevolg daarvan wordt er blijkbaar routinematig om gevraagd. Terwijl de vraag inderdaad absoluut duidelijk is.
Bij deze dus voor rij 3:
PHP:
=ZOEKEN(2;1/(3:3<>"");3:3)

Example
Let's say a row that starts with cell D3 and further convinces the cells on the right, these cells may or may not be filled with a text such as

D3 E3 F3 G3 H3 I3 J3 K3 L3 M3 N3 O3 P3 Q3 R3 S3 T3
aa,a20,empty,b54x,empty,6az,m78,empty,ooo,ppp,kkk,ggg,empty,uuu,empty,empty,empty

and still empty
In my chosen cell outside the row should show uuu.

The explanation is still simple for everyone

Ik denk eerder dat AD1957 bedoelde dat je voor je Engelse Office in mijn oplossing (#16) de functie 'zoeken' moest vervangen door 'lookup':confused:

Dacht dat het duidelijk zou zijn.
Vervang dan meteen de ; door een ,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan