Tekst van internet naar VB en omgekeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morbash

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Hallo,

Ik gebruik Visual Basic 2008. Ik wil graag een programma maken die tekst van het internet afhaalt en laat zien in VB2008. Ik heb ff gegoogled en zag iets over een Winsock Control in VB6, maar ik weet niet hoe dat zit met VB2008 en hoe dat werkt. Zelf had ik al een ideetje als ik gewoon een kleine webbrowser ergens rechtsonder in de form maak, en deze op Visible = False zet, maar dat je wel op internet gaat enzo, maar dan moet ik dus ook weten hoe ik dan de tekst van het internet naar het progje krijg.

Ook wil ik graag weten hoe je bijvoorbeeld een naam of een code in kan voeren in het progje zelf, en dat ie dat invult op de website (die je dan dus niet ziet maar die er wel is in het progje) en dan op 'inloggen' ofzo drukt en dan vanaf die pagina gegevens haalt die hij dan weer in de form zet.

Het lijkt mij hartstikke moeilijk, maar ik heb wel wat ervaring met programmeren en met VB2008, dus als iemand mij die dingen kan uitleggen en zeggen of het überhaupt wel kan, zou ik dat heel fijn vinden!

Alvast hartstikke bedankt!
:thumb:

Dus even een samenvating:

Je wilt dus als je aan het internet en bent dat je dan met jou progje teksten kan opslaan van een webpagina maar niet in webpagina formaat.

Even een paar vraagjes voor de uidelijkheid:

- Moet de hele pagina van de site opgeslag en worden of kan de gebruiker zelf uitkiezen wat hij wil opslaan.
- Moet je de tekst in jou progamma zien of moet het opgeslagen worden.
- Als de site moet worden opgeslagen moet dat dan in .htm of moet alle htm codes er uit gefilterd worden en dan opslaag als .txt of .doc

Maxuploader

Ik wil graag dat er geen 'Internet Explorer' of 'FireFox' open hoeft te staan. Ik wil dan alleen een paar bepaalde stukken tekst van een webpagina afhalen en die laten zien in mijn progje. Bijvoorbeeld op http://www.knmi.nl/actueel/ zie je onderaan een tabel met daarin Stations, Weer, Temp
(°C) enzovoorts. Ik wil dat mijn progje deze stukjes tekst van de website af kan plukken en dan in mijn progje kan laten zien, het hoeft dus niet opgeslagen te worden.

Code:
        Try
            Dim wc As New System.Net.WebClient
            Dim HTML As String = wc.DownloadString("http://www.knmi.nl/actueel/index.html")

Catch ex As Exception
            MsgBox(ex.Message)
        End Try

op deze manier heb je de complete HTML source in een string. Je zal dan de rest moeten filteren met RegularExpressions of in een StringReader laden en daarna filteren met LINQ ofzo. Dat is geen gemakkelijke klus. Maar het is nog wel te doen.

Ok, dus met deze code:
Code:
        Try
            Dim wc As New System.Net.WebClient
            Dim HTML As String = wc.DownloadString("http://www.knmi.nl/actueel/index.html")

Catch ex As Exception
            MsgBox(ex.Message)
        End Try
En dan slaat hij de HTML van die pagina op op de HTML variable.
Waar moet ik dat precies neerzetten, want ik heb het gewoon bij formload geprobeerd en dan proberen of ik die HTML dan in een RichTextBox kon laten zien, maar dan geeft hij aan dat hij de variable niet kent. En hoe moet ik dan een bepaald stuk tekst uit die HTML variable halen? Zoiets?
Code:
if HTML contains "weet ik veel" then Label1.Text = "weet ik veel"

Maar iig bedankt voor het antwoord!
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan