tekst van kleur doen veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

degrijzen

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
Berichten
19
Hallo,

Hoe kan ik de tekst van een label van kleur laten veranderen wanneer de muisaanwijzer de tekst overloopt.

m.v.g.
 
Met behulp van de _MouseMove events. In 2003 kun je deze zo te zien niet meer gewoon aanklikken vanuit het menu, moet je echt vanuit de code zelf doen

Code:
Private Sub Bijschrift0_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
    Me.Bijschrift0.ForeColor = vbYellow
End Sub

En om 'm dan weer terug te zetten:
Code:
Private Sub Details_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
    Me.Bijschrift0.ForeColor = vbBlack
End Sub

Iedere control heeft een eigen MouseMove, zo ook de secties Details, Header en Footer. Er is ook nog een MouseMove voor het formulier:
Code:
Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
End Sub

Hoop dat je hier wat aan hebt
 
Alvast bedankt voor de snelle reactie.

Ik krijg de tekst verandert in een andere kleur ( de kleur moet worden aangeduid met bv 255 voor rood),maar het resetten wanneer de muisaanwijzer weg is lukt niet.
Dit is de code die tot nu werkt.



Private Sub start_hyperlink_open_report_batterijen_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)

start_hyperlink_open_report_batterijen.ForeColor = 255

End Sub

m.v.g.
 
Precies, daarom moet je in bv de Form_MouseMove event de kleur weer terug zetten op bv zwart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan