• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst van kolom D overnemen in nieuwe tabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter KAIK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KAIK

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2013
Beste forumleden,

Na vele uren te hebben zitten worstelen met een excel vraagstuk, ben ik dan toch maar op dit forum terecht gekomen om de vraag neer te leggen. Ik hoop dat het op deze manier wel gaat lukken.

Vraag:
Ik wil in een nieuw tabblad (tabblad B) tekstgegevens door laten kopieeren uit kolom D van het onderliggende tabblad (tabblad A). Dat is niet zo moeilijk, maar ik wil de gegevens uit kolom D van tabblad A alleen doorgekopieerd hebben als de tekst in kolom L van tabblad A gelijk is aan CC.

Alvast bedankt voor de hulp in ieder geval!

Groeten,

Kai

Zonder voorbeeldbestandje (wat veel al gevraagd wordt ter verduiding van je vraag) kom ik op het volgende;
Code:
=ALS('TABBLAD A'!L1="CC";'TABBLAD A'!D1;"")
Op de plaatsen van TABBLAD A natuurlijk je tabblad naam...

Oh wow, thanx! Het werkt! Ik was zo dichtbij!
En als ik de lege cellen die ik nu krijg in mijn nieuwe kolom niet wil laten zien? Kan dat ook?

Alvast bedankt weer!

Lege cellen eruit filteren met de filter, anders krijg je een grote matrixformule of macro's en lijkt me niet verstandig om daarmee te werken...

Hoe ziet de formule eruit als ik uit nog een andere kolom F uit tabblad A een 2e voorwaarde ("letters") wil laten selecteren?

Thnx!

Zoiets?
Code:
=ALS(EN('blad1'!L1="CC";'blad1'!F1="letters");'blad1'!D1;"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan