• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst van meerdere werkbladen naar 1 werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonesie

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Ik wil graag de tekst die in verschillende werkbladen op dezelfde plek staat, samenvoegen op 1 werkblad. Ik heb namelijk meerdere sheets waar ik maar een deel van de informatie nodig heb, om in een ander programma te gebruiken. Dit wil ik dan samenvoegen op 1 sheet, zodat ik niet de hele tijd heen en weer hoef te klikken. Heeft iemand daar een formule voor?

Ik wil het er dus ongeveer zo uit hebben zien:
Samenvatting werkblad:
A1: tekst van cel B6 van sheet1
A2: tekst van cel B6 van sheet2
A3: tekst van cel B6 van sheet3
etc

Zou je dat voor dit specifieke geval misschien uit kunnen leggen? Kom er niet helemaal uit met verwijzingen en absolute en relatieve verwijzingen etc.

Beste Bonesie ;)

typ het volgende

Code:
In A1 =B6
In A2 =Blad2!B6
In A3 =Blad3!B6

Simpel, maar je wilt het natuurlijk anders hé ?

Groetjes Danny. :thumb:

nee hoor, prima:D! Mijn dank is groot! Is dit eventueel ook nog te combineren met andere excel files? En is er nog een manier om dit in 1 keer te doen, of moet ik de formules iedere regel apart typen?

Laatst bewerkt:
Beste Bonesie ;)

Ga gewoon in de cel staan en typ = ga dan naar het tabblad dat je wil en klik de cel aan die je wil zien.

Voor een ander excel file doe je hetzelfde, ga op de cel staan en typ = ga dan naar de excel file dan op het gewenste tabblad en dan op de cel die je wenst.

Beste Bonesie ;)

Kan je dan de vraag op opgelost zetten, onderaan rechts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan