• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst van reeks samenvoegen met scheiding teken naar cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Hoi

Ik heb een reeks B.V. van A1 tot A39 de gegevens van deze cellen wil graag naar een cel toe schrijven met een scheiding teken ;
Handmatig weet hoe ik het moet doen maar wil het in een script zetten omdat De reeks het vaak wisselt.

Al vast bedankt voor de hulp

Alle hulp is hier gratis, maar als een bedankje er niet af kan pas ik even.

Weet niet waar HSV op doelt, vandaar toch maar reactie.

Formule voor Excel 365:
Code:
=TEKST.COMBINEREN(";";WAAR;A1:A39)

Zo moeilijk is lezen toch niet en het profiel bekijken van Ts?

Beste Harry En vena en andere

Sorry, mijn welgemeende excuses. Ik waardeer je hulp En van de overige hulp biedende ten zeerste, ik ben je zeer dankbaar dat ik bij jullie terecht kan. Sorry dat ik niet direct gereageerd heb dat is niet goed van mij. Moet eerlijk zeggen dat de hulp van alle jaren Op dit forum mij ver heeft gebracht, had nooit kunnen programmeren zonder jullie hulp. Soms heb ik tijden dat ik er niet mee bezig ben en dan verwaterd het een beetje, maar met jullie steun Pik ik het snel weer op

Mijn dank

Ah... was dat 't. Kon het zo snel niet terugvinden.
Nou ja, wat mij betreft alles ok.

=TEKSTsamenvoegen(";";WAAR;B3:B39)

bedankt voor je antwoord

Ik heb dit geprobeerd maar ik werk in Excel 2010 en daar kent hij dit niet , is denk ik uit een hogere versie is er nog een andere methode?

ik bedoel
Code:
=TEKST.COMBINEREN(";";WAAR;A1:A39)

Laatst bewerkt:
Dan gaan we gewoon weer verder.

Een script zoals jij het benoemt.

In een standaard module.
Code:
Function Rangejoin(r As Range, delimeter As String, Optional vertical As Boolean) As String
 With Application
  Rangejoin = Join(IIf(vertical, .Transpose(r), .Transpose(.Transpose(r))), delimeter)
 End With
End Function
Of:
Code:
Function Rangejoin(r As Range, delimeter As String, Optional vertical As Boolean) As String
 With Application
  Rangejoin = Join(IIf(vertical, .Transpose(r), .Index(r.Value, 1, 0)), delimeter)
 End With
End Function
Met in een cel....als de gegevens verticaal staan.
Code:
=Rangejoin(A1:A39;";";WAAR)
En voor horizontaal.
Code:
=Rangejoin(C5:H5;";")
Of:
Code:
=Rangejoin(C5:H5;";",ONWAAR)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan